| کد خبر: 228246 |

به همراه داشتن چه وسایلی در هواپیما ممنوع و چه وسایلی مجاز است؟

سفر با هواپیما در کنار همه ویژگی های خوب و لذت بخشش محدودیت هایی نیز به همراه دارد که احتمالا در این مورد چیزهایی شنیده اید. اگر تجربه سوار شدن به هواپیما را داشته باشید، احتمالا اندکی با این استرس روبه رو بوده اید که مبادا وسیله ای غیر مجاز همراه داشته باشید که از غیر مجاز بودن آن خبر نداشته باشید و این موضوع سفر شما را با مشکل روبرو کند.

تین نیوز

سفر با هواپیما در کنار همه ویژگی های خوب و لذت بخشش محدودیت هایی نیز به همراه دارد که احتمالا در این مورد چیزهایی شنیده اید. اگر تجربه سوار شدن به هواپیما را داشته باشید، احتمالا اندکی با این استرس روبه رو بوده اید که مبادا وسیله ای غیر مجاز همراه داشته باشید که از غیر مجاز بودن آن خبر نداشته باشید و این موضوع سفر شما را با مشکل روبرو کند. بهتر است بدانید که شما به عنوان یک مسافر هواپیما نمی توانید هر چیزی را با خود به داخل هواپیما برده یا به قسمت بار تحویل دهید. بسیاری از شرکت های هواپیمایی مشهور و شناخته شده، قوانین و مقررات خود را برای بار مسافران در نظر می گیرند و شما به عنوان مسافر و پس از خرید بلیت هواپیما باید حتما این موارد را چک کنید. برای آشنایی با قوانین و مقررات ادامه متن را از دست ندهید.

وسایل الکترونیکی

همراه داشتن وسایل الکترونیکی در هواپیما آزاد است. شما دو راه پیش رو دارید. یا آنها را در چمدان قفل دار تحویل بار هواپیما دهید و یا آنها را به همراه خود و در داخل ساک دستی به داخل هواپیما ببریم. که البته راه دوم مطمئن تر است. ممکن است در بخش بازرسی مجبور شوید لپ تاپ، گوشی یا کنسول خود را خاموش و روشن کنید.

خوراکی و مایعات

خوراکی هایی که می‌توانیم همراه ‌خود به کابین ببریم، شامل این ها است: کره، مربا، کره بادام زمینی، پنیر، سس،‌ روغن، سوپ، شیر مادر،‌ ژله و آب. همراه داشتن ادویه‌هایی مثل فلفل در پرواز ممنوع است. قانون مایعات به هیچ عنوان شامل مواد خطرناک یا قابل ‌اشتعال نمی‌شود، پس به بردن چیزهایی مثل اسید، بنزین یا نفت با خود حتی فکر هم نکنید.

بهتر است دارو های مصرفی تان را با خود همراه داشته باشید. بعضی شرکت های هواپیمایی همراه داشتن نسخه پزشک را اجباری می کنند. بر اساس قوانین هواپیمایی، حجم اقلامی که به شکل مایع هستند، نباید بیش از ۱۰۰ میلی لیتر (نیم لیوان) باشد.

دو

به همراه داشتن چه وسایلی در هواپیما ممنوع است؟

به همراه داشتن وسایل تیز در کیفی که همراه شما است، ممنوع می باشد زیرا جزو دسته ی سلاح های سرد به حساب می ‌آید. اما در شرایطی که مجبور به حمل انها با خود هستید، آنها را در داخل چمدان خود بسته بندی کنید و به قسمت بار تحویل دهید.

همراه داشتن هر گونه ماده آتش زا ممنوع است چه در قسمت بار هواپیما و چه در ساک دستی همراه خود. پس به طور کل تمام مواد آتش زا در هر شکلی را فراموش کنید به جز فندک کوچک دستی که میتوانید آنرا در کیف خود حمل کنید.

چوب بیسبال، باتوم اسکی، تیر و کمان، چوب گلف، هاکی و چوب بیلیارد نیز جرو اقلام ممنوعه هستند.

اگر می‌خواهید که در سفر هوایی، حیوان خانگیتان را هم همراه خود ببرید، پیشنهاد می‌کنیم که از قوانین مربوط به حمل حیوانات خانگی توسط ایرلاینی که با آن پرواز می‌کنید آگاهی داشته باشید.

برخی ایرلاین‌ها اجازه می‌دهند که فقط سگ‌های راهنما همراه صاحب خود وارد کابین شوند. برخی دیگر با توجه به وزن و اندازه حیوان، و ابعاد محفظه حامل حیوان، اجازه حمل آن به داخل کابین را می‌دهند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.