| کد خبر: 161197 |

◄ خواست روحانی از استانداران در حمایت از گردشگری

رئیس جمهور روز سه‌شنبه در نشست مشترک استانداران، وزرا، روسای سازمان‌های اقتصادی و مدیران مؤسسات مالی و اعتباری، از تمام استانداران خواست به رونق گردشگری کمک کنند.

تین نیوز

امروزه صنعت گردشگری جزو بزرگترین و متنوع‌ترین صنایع در دنیا به حساب می‌آید. با توجه به آثار اقتصادی این صنعت، اگر کشوری که جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی یا تاریخی مناسبی دارد، بتواند از ظرفیت‌های خود استفاده کرده و چرخ‌های این صنعت را به نحو صحیحی به حرکت درآورد، شاهد رشد و شکوفایی بزرگی در سطح اقتصاد خود خواهند بود.

به گزارش تین‌نیوز، با توجه به ظرفیت فراوان کشورمان در جذب گردشگر بین‌المللی و تاثیر مستقیم و غیر مستقیم این صنعت بر بخش های مختلف اقتصادی، رشد و توسعه صنعت گردشگری می تواند به عنوان یکی از راهکارهای رهایی از اقتصاد تک محصولی و دستیابی به رشد و توسعه پایدار مورد استفاده قرار بگیرد.

اعتقاد دولت دوازدهم نیز بر این است که ظرفیت‌های کشور در حوزه گردشگری و ویژگی‌های این بخش که تناسب زیادی با ویژگی‌های سمت عرضه نیروی کار دارد این حوزه را یکی از اولویت‌های سیاست‌گذاری کشور در سال های آتی مطرح می کند.

در این راستا رئیس جمهور روز سه‌شنبه در نشست مشترک استانداران، وزرا، روسای سازمان‌های اقتصادی و مدیران مؤسسات مالی و اعتباری، از تمام استانداران خواست به رونق گردشگری کمک کنند.

روحانی در این نشست اظهار داشت: تمام استانداران به رونق گردشگری کمک کنند. برای گردشگری داخلی، به هتل‌های ارزان‌قیمت و هتل‌های سه‌ستاره نیاز داریم. دولت زمین‌های فراوانی در شهرها دارد، این زمین‌ها را به مردم واگذار کنید و بانک‌ها را هم به مشارکت تشویق کنید. اگر بانک پای کار بیاید و شما هم زمین را بدهید، درست می‌شود.

او اضافه کرد: در ابتدای دولت یازدهم ریسک اعتباری ایران بیش از 7درصد بود و امسال به 5درصد رسیده است و این نیز نشانه‌ای از افزایش اعتماد جهانی به کشورمان است و سایر شاخص‌ها نیز همین روند اعتماد جهانی را نشان می‌دهد و البته در این میان نباید به هیاهوی بوق‌های خارجی اعتنایی کرد؛ البته برخی دستگاه‌های تبلیغاتی داخلی نیز از ارزیابی‌های جهانی نسبت به پیشرفت ایران عقب هستند و بذر یأس می‌پاشند و این در حالی است که ملت ایران همچنان جلوتر از همه این دستگاه‌ها در حال حرکت است.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه بر اساس آمار و ارقام، رشد اقتصادی سال 96 بالاتر از متوسط جهانی خواهد بود، گفت: این موضوع نشان‌دهنده درستی مسیری است که کشور طی می‌کند و اینکه دولت در چهار پنج سال گذشته به‌طور مداوم تورم را کاهش می‌دهد به‌معنای توانایی دولت و آرامش جامعه است و مصمم هستیم روند حفظ تورم تک‌رقمی، رشد اقتصادی بالای 5درصد و کاهش بیکاری را با قوت ادامه دهیم.»

روحانی افزود: باید نرخ بیکاری را کاهش دهیم و به سمت تک‌رقمی شدن حرکت کنیم و در این مسیر دشوار همه باید دست به دست هم دهیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.