| کد خبر: 242394 |

مرگبارترین جاده کرمانشاه کجاست؟

رییس پلیس راه استان کرمانشاه پرحادثه ترین محور استان را محور کرمانشاه-روانسر-پاوه اعلام و تصریح کرد: متاسفانه بیشترین فوتی های تصادفات استان مربوط به همین محور است.

تین نیوز

سرهنگ کیخسرو دستغیب به مناسبت هفته ایمنی راه‌ها (دوم تا هشتم اردیبهشت) در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به وجود 102 نقطه حادثه خیز در سطح استان گفت: از این تعداد 66 نقطه پرتصادف بوده و نیاز به اصلاحات سریع دارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، دستغیب با اشاره به اصلاح موقت 80 نقطه حادثه خیز استان گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با اقداماتی از جمله نصب تابلو و نیوجرسی و... اصلاحات موقتی در خصوص این نقاط انجام داده، اما این نقاط باید به صورت اساسی اصلاح شوند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته هشت نقطه از 102 نقطه حادثه خیز استان بصورت اساسی اصلاح شد و امسال هم امیدواریم حداقل پنج نقطه دیگر اصلاح شود.

یک خطر مرگبار در محورهای بزرگراهی استان!

رییس پلیس راه استان کرمانشاه در ادامه به برخی از مشکلات ایمنی راه های استان اشاره کرد و افزود: یکی از این مشکلات مربوط به محورهای دوطرفه ای است که به تازگی بزرگراهی شده اند.

وی افزود: در این مسیرها با توجه به اینکه قبلا محور بصورت دو طرفه بوده، جهت جلوگیری از انباشت آب در سطح جاده، قسمت وسط آن کمی برجسته تر از اطراف آن است و حال که  این جاده ها به صورت بزرگراهی درآمده اند، جاده جدید ساحته شده مشکلی ندارد اما جاده قدیم که همان محور دو طرفه است هنوز قوس وسط را دارد، بنابراین خودروهایی که باسرعت بالای 80 کیلومتر در این مسیر تردد می کنند را ناخودآگاه به سمت راست کشانده و کنترل خودرو را از دست آنها خارج می کند که در این حالت خودرو دچار واژگونی می شود.

دستغیب خاطرنشان کرد: از جمله این نقاط "هجوم آباد" واقع در محور کامیاران است که واژگونی خودرو در آن زیاد دیده می شود.

این مسئول یادآور شد: در سال گذشته 47 درصد تصادفات استان بصورت واژگونی بوده که وجود چنین نقاطی در این دست تصادفات تاثیرگذار بوده است.

دستغیب نداشتن خط کشی راه ها بویژه خط کشی خط وسط را هم مشکل دیگر در ایمنی راه ها عنوان کرد و افزود: متاسفانه رنگ های بکاربرده شده ظرف یک ماه از بین می روند و  همین نبود خط کشی خطراتی برای رانندگان بویژه در مسیرهای دو طرفه ایجاد می کند.

وی وجود برخی راه های دسترسی در وسط محورهای اصلی را هم مشکل دیگر در بحث ایمنی راه ها عنوان کرد و افزود: متاسفانه در برخی محورها، مردم به جای استفاده از دوربرگردان های ایمن، بصورت سرخود راه دسترسی ایجاد کرده و هنگام دور زدن  معمولا دچار حادثه می شوند

محور کرمانشاه-روانسر-پاوه مرگبارترین محور استان

رییس پلیس راه استان کرمانشاه در ادامه مرگبارترین محور استان را محور کرمانشاه-روانسر-پاوه اعلام و تصریح کرد: این محور در عین حال پرترددترین محور استان هم محسوب می شود و افراد بسیاری جهت بازدید از جاذبه های گردشگری این دو شهرستان و خرید از بازارچه ها مرزی در این مسیر تردد می کنند.

وی افزود: متاسفانه این محور دو طرفه بوده و همین امر آن را بسیار حادثه خیز کرده، طوری که بیشترین تصادفات استان و بیشترین فوتی های تصادفات مربوط به همین محور است.

دستغیب تاکید کرد: این محور به شدت نیازمند تعریض است و پیش از آن نیز در برخی نقاط آن نیاز داریم که حتما به هر طریق ممکن جاده جداسازی شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.