| کد خبر: 242071 |

◄ سرقت بیش از 10 میلیارد تومان از تجهیزات جاده‌ای کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: در سال گذشته ۱۰ میلیارد و ۲۵۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تجهیزات جاده‌ای در استان کرمانشاه توسط سودجویان به سرقت رفت.

تین نیوز

فریبرز کرمی  افزود: روند سرقت علائم و تجهیزات در سطح محورهای اصلی، شریانی و بزرگراه‌ها استان افزایشی دارد و این مساله چالش‌هایی بزرگی را در زمینه ایمنی کاربران جاده‌ای ایجاد کرده است.

به گزارش تین نیوز، وی همچنین از خسارت سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومانی سرقت تابلوهای اطلاعاتی در استان اشاره کرد و افزود: علائم جاده ای بیشترین آمار سرقت را در این زمینه دارند و به لحاظ ریالی نیز بیشترین خسارت ها مربوط به سرقت علائم ایمنی، ترافیکی است.

کرمی گفت: در سال گذشته ۳۰ دستگاه چراغ چشمک زن، ۵۲۰ متر تابلو اطلاعاتی، ۲هزار و ۵۰۰ عدد علائم هشداری، ایمنی، ترافیکی  و دیگر موارد علائم ایمنی راه ها به سرقت رفته است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه همچنین بیان داشت: در زمینه روشنایی راه ها ۵۴۰ متر کابل برق و ۲ دستگاه ترانسفورماتور برق با وجود حفاظ پایه بتنی برای ترانسفورماتور و تابلوهای برق برای جلو گیری از سرقت اما باز سارقان متاسفانه با روش جدید و تخریب پایه بتنی و سقوط ترانس اقدام به سرقت تجهیزات روشنایی راه ها کرده اند.

کرمی در ادامه  از سرقت سه هزار پایه گاردریل خبر داد و گفت: یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان پایه گاردریل و هزار ۶۰۰ عدد شاخه گاردیل بالغ بر ۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال توسط سارقین به سرقت رفته است.

وی توضیح داد: سقوط وسایل نقلیه به درون دره‌ها، پل‌ها، آب روها، کانال‌ها  به علت سرقت گاردریل، حفاظ کناری راه، خروج از محور و وقوع تصادفات رخ به رخ به دلیل سرقت حفاظ‌های میانی، ناآگاهی از خطرات جاده‌ای و  از وجود نقاط پر حادثه از مواردی هستند که به علت سرقت تابلوها و تجهیزات جاده‌ای باعث تشدید تصادفات جاده‌ای می‌شوند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با توجه به محدودیت اعتبارات تخصیص یافته، حفظ و صیانت از تجهیزات و علائم جاده‌ای امری اجتناب ناپذیر و ضروری دانست، گفت: به طور قطع برای حفظ جان کاربران جاده‌ای به دلیل سرقت تابلوها و تجهیزات راه‌ها، برخورد قاطع و شدید با سارقان توسط مراجع ذی‌صلاح بیش از پیش مورد نیاز است.

کرمی با بیان اینکه خاموشی ها و سرقت تابلوهای خطر و راهنمایی در جاده ها برای خودروها خطر آفرین است، گفت: از مردم درخواست داریم که درصورت مشاهده سرقت ها، سریعا با پلیس ۱۱۰ و یا تلفن گویای ۱۴۱ اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تماس گرفته و گزارش سرقت را اعلام کنند.

استان کرمانشاه با نزدیک به ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر جاده اصلی، فرعی دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.