| کد خبر: 224316 |

امسال ۲۲۹ نفر در حوادث رانندگی کرمانشاه جان باختند

رییس پلیس راه استان کرمانشاه، از وقوع ۲۰۳ فقره تصادف فوتی طی ۹ ماه سپری شده از سال جاری در محورهای استان خبر داد و گفت: در نتیجه این سوانح، ۲۲۹ نفر جان خود را از دست دادند.

تین نیوز

رییس پلیس راه استان کرمانشاه، از وقوع ۲۰۳ فقره تصادف فوتی طی ۹ ماه سپری شده از سال جاری در محورهای استان خبر داد و گفت: در نتیجه این سوانح، ۲۲۹ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش تین نیوز، سرهنگ «محمد حیدری» روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در مدت مشابه سال گذشته نیز تصادفات فوتی ۲۵۲ فقره و افراد جان باخته ۳۱۵ نفر بودند که در نتیجه امسال به ترتیب شاهد کاهش ۱۹.۴ و ۲۷.۳ درصدی سوانح منجر به فوت و افراد فوتی بوده ایم.

وی ادامه داد: تا پایان آذر یک هزار و ۹۷۲ فقره سانحه جرحی نیز در استان رخ داده که در نتیجه آن سه هزار و ۱۱ نفر از همشهریان و هموطنان زخمی شده اند.

سرهنگ حیدری با بیان اینکه سوانح جرحی ۹ ماه مشابه سال گذشته ۲ هزار و ۳۹۱ مورد و افراد زخمی شده نیز سه هزار و ۷۳۴ نفر بوده اند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه هم در خصوص تصادفات جرحی و هم در مورد افراد زخمی شده به ترتیب ۱۷.۵ و ۱۹.۴ درصد کاهش داشته ایم.

ساعت ۱۳ تا ۱۸ ساعات بحرانی تصادفات فوتی

رییس پلیس راه استان کرمانشاه در ادامه به بازه زمانی وقوع تصادف نیز اشاره کرد و گفت: ساعت بین ۱۳ تا ۱۸ بعدازظهر بیشترین تصادفات فوتی رخ داده است به گونه ای که ۳۲.۵ درصد در این زمان جان خود را از دست داده اند، ضمن اینکه ساعت ۱۸ تا ۲۲ نیز با ۲۸.۵ درصد دومین بازه زمانی پرسانحه به حساب می آید.

وی یادآوری کرد: در ۹ ماه سپری شده از سال جاری رده سنی ۲۱ تا ۵۰ سال با اختصاص ۵۷.۵ درصد بیشترین کشته ها را به خود اختصاص داده اند،  افراد ۵۰ سال به بالا ۳۰ درصد و ۲۰ سال و کمتر از آن ۱۲.۵ درصد فوتی ها را تشکیل داده اند.

سرهنگ حیدری یادآور شد: از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه، ۷۵ درصد افراد فوتی را مردان و ۲۵ درصد را نیز زنان تشکیل داده اند.

پرتلفات ترین محورهای استان کرمانشاه

این مقام انتظامی همچنین از محور کرمانشاه - اسلام آبادغرب با ۲۴ فوتی به عنوان پر تلفات ترین راه استان نام برد و گفت: افراد فوت شده در این محور طی امسال با افزایش ۹ نفری نسبت به سال گذشته معادل ۶۰ درصد رشد داشته است.

وی همچنین از محورهای کرمانشاه - کامیاران با ۲۰ فوتی و کرمانشاه - صحنه با ۱۶ فوتی به عنوان دیگر محورهای پرتلفات استان طی ۹ ماه اخیر یاد کرد و گفت: با این حال در این راه ها به ترتیب شاهد کاهش ۱۷ و ۳۶ درصدی تلفات رانندگی بوده ایم.

سرهنگ حیدری محور کوزران با ۱۲ فوتی را از دیگر محورهای پرتلفات استان معرفی و با اشاره به رشد سه نفری افراد کشته شده که معادل ۳۳ درصد می شود، تصریح کرد: محور روانسر - کامیاران نیز با ۱۱ فوتی در رده پنجم پرتلفات ترین راه های استان قرار گرفته است هرچند تلفات این محور نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد کاهش نشان می دهد.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه ادامه داد: سال گذشته محورهای کرمانشاه - صحنه و روانسر - کرمانشاه با ۲۵ فوتی در ۹ ماهه پرحادثه ترین محورهای استان بودند.

وی در پایان انحراف به چپ، سرعت غیرمجاز و خستگی و خواب آلودگی را از مهمترین علل وقوع سوانح رانندگی در استان برشمرد و گفت: پرهیز رانندگان از انجام این کارها و استراحت کافی نقش مهمی در کاهش سوانح خواهد داشت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.