| کد خبر: 4370 |

◄ وزیر راه، تکمیل اتوبان همت - کرج را در اولویت قرار دهد

تین نیوز | رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: از دولت تقاضا می کنم ساخت و تکمیل ادامه اتوبان شهید همت - کرج را که یکی از مصوبات دولت بوده است، طبق مصوبه به پایان برساند.
 
به گزارش خبرنگار تین نیوز از پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران علیرضا دبیر با بیان این که مدیریت شهری به تعهدات خود مبنی بر تکمیل بزرگراه شهید همت تا انتهای حریم شهر تهران واقع در گرمدره عمل کرده است اظهار داشت: دولت همچنان عملیات تکمیل ادامه این بزرگراه را ناتمام باقی گذاشته است.

وی افزود : علی رغم افزودن دو لاین (خط) به برخی از مسیرهای بزرگراه تهران – کرج همچنان مردم تهران دچار مشکلات ترافیکی در این بزرگراه هستند.

رییس کمسیون برنامه و بودجه شورای شهر ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت راه و شهرسازی از آخوندی وزیر راه درخواست کرد تکمیل این بزرگراه را در اولویت قرار دهد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • تقی زاده 0 0

    امروزه در تزهای ترافیکی چند ده سال اخیر در دنیا به این نتیجه رسیده اند که ساخت معابر جدید در درون شهرها و در حومه کلان شهرها مشکل ترافیک را نه تنها حل نمی کند، بلکه به شدت افزایش می دهد. بجای آن باید ایجاد قطارهای حومه ای و افزایش تعداد آن در مسیر تهران کرج را پیگیری کنند. هم اکنون روزانه حدود ۱۵۰ هزار خودرو از کرج به تهران می آید. اگر همت به کرج وصل شود، چه تعداد خودرو به تهران می آید و تا چه زمانی مسیر تهران کرج خلوت خواهد ماند؟ برای اطمینان از صحت این استدلال، لینک زیر را ملاحظه فرمایید که تمام آن یک مطلب یک صفحه ای است http: / / www. ttic. ir / index. php? option = com _ content&view = article&id = ۲۱۷۴: %D۸%A۲%D۹%۸A%D۸%A۷ - %D۸%AA%D۹%۸۸%D۸%B۳%D۸%B۹%D۹%۸۷ - %D۹%۸۵%D۸%B۹%D۸%A۷%D۸%A۸%D۸%B۱ - %D۸%۸C - %D۹%۸۵%D۸%B۴%D۹%۸۳%D۹%۸۴ - %D۸%AA%D۸%B۱%D۸%A۷%D۹%۸۱%D۹%۸A%D۹%۸۳ - %D۸%B۱%D۸%A۷ - %D۸%AD%D۹%۸۴ - %D۹%۸۵%DB%۸C%DA%A۹%D۹%۸۶%D۸%AF%D۸%۹F&catid = ۹۳: %D۹%۸۵%D۸%B۷%D۸%A۷%D۹%۸۴%D۸%A۸%DB%۸C - %D۸%AF%D۸%B۱ - %D۹%۸۵%D۹%۸۸%D۸%B۱%D۸%AF - %D۸%AA%D۸%BA%DB%۸C%DB%۸C%D۸%B۱ - %D۹%۸۶%DA%AF%D۸%B۱%D۸%B۴ - %D۹%۸۷%D۸%A۷%DB%۸C - %D۸%AA%D۸%B۱%D۸%A۷%D۹%۸۱%DB%۸C%DA%A۹%DB%۸C&Itemid = ۱۳۷

  • شاهرخ ظهرابزاده 0 0

    با نظر آقای تقی زاده موافقم الان بیش از ۱۰ سال است که خط متروی تهران کرج فعال است. ظرفیت جابجایی این خط با درنظر گرفتن ظرفیت هر قطار برابر با ۲ هزار نفر و سفر فاصله ۷ دقیقه(اگر اشتباه نکنم) برابر با حدود ۱۷ الی ۱۸ هزار نفر در ساعت در جهت است. همچنین آزاد راه تهران کرج(قبل از تعریض) و جاده قدیم کرج هم رویه هم در مجموع ۶ الی ۷ خط عبوری دارند که با درنظر گرفتن ظرفیت هر خط عبوری و ضریب سرنشین متداول در کشور مجموع این دو معبر به اندازه همان خط مترو ظرفیت جابجایی دارند. حال دو کار می توان کرد. کار اول اینکه یک خط متروی دیگر کشیده شود به کرج که به این ترتیب ۱۷ الی ۱۸ هزار نفر ظرفیت جدید برای جابجایی ایجاد می شود که این می شود ۲ برابر شدن ظرفیت جابجایی حمل و نقل عمومی میان تهران و کرج کار دوم که بدبختانه الان درجریان است تعریض آزاد راه است که دو خط عبوری اضافه خواهد شد و امتداد همت که آن هم ۳ الی ۴ خطه است که این یعنی دو برابر شدن ظرفیت جابجایی خودرو میان تهران و کرج راه اول مشکل جابجایی بین این دو شهر رو به گونه ای حل می کند که نه الودگی هوا ایجاد می شود و نه ترافیک معابر پایین دستی زیاد می شود و نه نیاز به پارکینگ خواهد بود. اما راه حل دوم آلودگی هوا در این بخش رو ۲ برابر خواهد کرد، اثر گذاری بر ترافیک معابر پایین دستی رو ۲ برابر خواهد کرد و نیاز به جای پارک رو هم ۲ برابر خواهد کرد مشکل ما از ندانستن نیست، بلکه از نخواستن است

  • عدالت حقی 0 0

    با سلام و تشکر از دکتر تقی زاده، توجه آقای دبیر را به بزرگراه صدر جلب میکنم که تمامی طراز های آن پر از ترافیک است. برای شهری که اتوبوس کم دارد چرا باید هزینه راهکار های ترافیک زا پیشنهاد گردد.

  • کهرای 0 0

    با سلام و احترام. و تشکر از مسئولین محترم مطمئنا با اتمام بزرگ راه شهید همت ترافیک روانتر خواهد شد ولی گره ترافیکی پل فردیس کرج همچنان باقی خواهد ماند چون حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد ترافیک پل فردیس و ورودی کرج مربوط به ساکنین شهرفردیس و شهرکهای اقماری آن است که با ایجاد یک جاده جداگانه از جاده مخصوص کرج(گرم دره) به هفت جوب(حدودا آخر فاز ۳ اندیشه) که جاده خاکی آن موجود است و فقط نیاز به اسفالت حدودا ۵۰۰ متر دارد و توسط ماشین های سنگین مورد استفاده قرار میگیرد که در این صورت ۱۵ الی ۲۰ کیلومتر مسیر به تهران نزدیکتر میشود هم ترافیک اتوبان پل فردیس و هم جاده اندیشه فوق العاده سبکتر میشود و تاثیر زیادی در مصرف سوخت کمتر و آلودگی کمتر و صرفه جویی در وقت هموطنان دارد. تقاضا دارد به نحو مقتضی به اطلاع مسئولین محترم رسانده شود و گزارش خاصی نیز در این رابطه تهیه گردد(محلی برای ارسال نقشه هوایی نبود وگرنه با ارسال آن کاملا نزدیک شدن مسیر قابل رویت بود)