| کد خبر ۳۱۰۹۹۰
کپی شد

نرخ‌ گذاری عوارض آزادراه‌ ها به وزارت راه واگذار شد

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که ناترازی بانک ها تامین تسهیلات ساخت مسکن را دشوار کرده است،گفت:نرخ گذاری عوارض آزادراهی به وزارت راه واگذار شد.

نرخ‌ گذاری عوارض آزادراه‌ ها به وزارت راه واگذار شد
تین نیوز |

 وزیر راه و شهرسازی در نشست با پیمانکاران حوزه راه سازی و راه آهن با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر نرخ گذاری عوارض آزادراهی در وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: در یک سال و اندی گذشته تلاش شده است موانع کاهش یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، فرزانه صادق مالواجرد با اشاره به دشواری های یک سال و چهار ماه گذشته از جمله ناترازی های مالی و انرژی و جنگ 12 روزه گفت: با وجود این شرایط، گزارش ها نشان می دهد در حوزه آزادراه ها، بزرگراه ها، خطوط ریلی و توسعه بنادر رشد داشته ایم.

وی  با اشاره به اجرای پروژه های لایروبی در شمال و جنوب، برگزاری مناقصات و بازگرداندن فرودگاه های تبریز و اصفهان به مدار فعالیت ادامه داد: بسیاری از پروژه های طولانی مدت با وجود مشکلات در حال تکمیل است و شاخص ها روند رو به رشد دارند، هرچند برخی موضوعات نیازمند پیگیری بیشتر است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که بندر بدون اتصال به شبکه حمل ونقل نمی تواند نقش خود را ایفا کند به اهمیت نوسازی ماشین آلات پیمانکاران اشاره کرد و گفت: در صورت تأمین ارز، ورود ماشین آلات با معافیت های گمرکی و مالیاتی امکان پذیر خواهد شد.  بسته ای چند بندی در دست بررسی است تا از طریق اصلاح فرآیندها مشکلات پیمانکاران کاهش یابد همچنین برای دستیابی به توافق با سازمان امور مالیاتی، تلاش ها و پیگیری ها ادامه دارد.

صادق در ادامه از برنامه تأمین منابع مالی پروژه ها خبر داد و گفت: در دو تا سه قسط، 6 تا 8 همت تأمین اعتبار خواهد شد تا در تجدید کارگاه ها و پیشبرد پروژه ها اثرگذار باشد.

وی اضافه کرد: با وجود فشارها و هجمه ها، پروژه های عمرانی کشور در مسیر تکمیل قرار گرفته و تا پایان سال چند طرح مهم به بهره برداری می رسد.

وزیر راه و شهرسازی در تشریح دستاوردهای یک سال اخیر گفت: اتصال راه آهن چابهار به زاهدان تا پایان سال تکمیل می شود، کنارگذر شمالی کرج به بهره برداری می رسد و 8.5 کیلومتر آزادراه تهران–شمال نیز طی دو تا سه سال آینده آماده خواهد شد.

صادق همچنین درباره مسئولیت سنگین وزارتخانه در حوزه مسکن گفت: منابع پشتیبان مسکن تنها باید از ظرفیت های وزارت راه و شهرسازی تأمین شود و ناترازی بانک ها اجرای کامل تسهیلات را دشوار کرده که موجب شده بخشی از تأمین منابع از طریق مولدسازی اراضی دنبال می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.