| کد خبر: 266813 |

◄ خداحافظی بذرپاش با تخصص گرایی/ نا امیدی متخصصان از انتصاب سردار هادیان فر

بررسی سوابق سردار کمال هادیان فر نشان می دهد گرچه سوابق نظامی سردار قابل توجه است اما کمتر ارتباطی بین این سوابق و وظایف معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی می توان یافت.

تین نیوز

سیدکمال هادیان فر سرتیپ پاسدار فرماندهی انتظامی در حالی معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی شد که این معاونت تخصصی ترین پست بخش حمل و نقل در دولت است و سردار هادیان فر فقط در بخش حمل و نقل جاده ای و آن هم در زمینه ایمنی حمل و نقل جاده ای تخصص دارد.

به گزارش تین نیوز، حوزه فعالیت معاونت تخصصی حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی و امور مربوط به لجستیک را شامل می شود حوزه هایی که ورود و مدیریت بر آنها اگر نیازمند مدرک تحصیلی مرتبط نباشد لاقل نیازمند تجربه  کاری و آشنایی تجربی با آنها است اما با بررسی سوابق سردار هادیان فر که اتفاقا در در حوزه کاری خود در بین مردم به دلیل رو در رویی با مافیای خودروسازی پرطرفدار نیز هست تجربه ای در زمینه های هوایی، ریلی و هوایی دیده نمی شود و تنها ارتباطی که با حوزه حمل و نقل می توان در سوابق او می توان پیدا کرد  مدیریت چند ساله او بر پلیس راهور است که آن را هم می توان به ایمنی حمل و نقل جاده ای مرتبط دانست که بخش کوچکی از حمل و نقل جاده ای را شامل می شود.

اگرچه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی که معمولا هنگام انتصاب معاونان این وزارتخانه به سوابق کاری آنان نیز می پردازد در هنگام انتشار خبر انتصاب سردار هادیانفر، به سوابق وی اشاره ای نکرده است، اما اندک جست و جویی نشان می دهد سیدکمال هادیان فر متولد ورامین بوده و فعالیت نظامی خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز و در جنگ ایران و عراق هم شرکت داشته و هم اکنون درجه سرتیپی دارد.

هادیانفر از ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بود و در فاصله سال‌ های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۷ ریاست پلیس فتا را برعهده داشته و از اسفند ماه ۱۳۹۷ تا دی ماه ۱۴۰۲ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بوده است.

بررسی این سوابق نشان می دهد گرچه سوابق نظامی سردار هادیانفر قابل توجه است اما کمتر ارتباطی بین این سوابق و وظایف معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی می توان یافت.

معاونتی که از آن به عنوان یکی از تخصصی ترین معاونت های وزارت راه و شهرسازی یاد می شود و فقط یکی از فعالیت آن ایجاد هماهنگی بین شقوق مختلف حمل و نقلی و سیاستگذاری برای آنهاست و به همین دلیل لازم است فردی که در این پست قرار می گیرد حداقل تجربیات مستقیم مدیریتی طولانی در زیر بخش های زمینی، دریایی و هوایی داشته باشد تا بتواند بخش را به طور صحیح راهبری و ارتقا دهد.

تین نیوز علیرغم همه بحث هایی که در مورد سوابق سردار هادیانفر می شود، امیدوار است که ایشان با توجه به سابقه و توان مدیریتی که از وی سراغ می رود، در مسئولیت اخیر موفق بوده و بتواند نقش موثری در سازمان دهی و پیشبرد اهداف حوزه تخصصی و بویژه تحقق اهداف کلان حوزه ایفا کرده و سوابق خوبی از خود به یادگار بگذارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مالک نخعی 6 4

    شهید مصطفی چمران:
    می‌گویند تقوا از تخصص لازم‌تر است، آن را می‌پذیرم. اما می گویم «آن کس که تخصص ندارد و کاری را می‌پذیرد، بی‌تقواست».
    مدیریت نظامی معاونتی که در گذشته وزارتخانه‌ای به شمار می‌آمد به این معنی است که حتی وزیر هم نمی‌داند که قرار است که اتفاقی در مجموعه تحت امرش رخ دهد!

    دستگاه اجرایی و مدیریتی کشور در سال های گذشته و دولت‌های قبل خوب و یا بد به شکل امروزی طراحی شده و از آن بهره برداری می‌شود، در هر صورت مدیران کنشگری بوده اند که این دستگاه های اجرایی را سامان دهی کنند، متاسفانه امروز و در دولت فعلی مدیران فقط کرسی ها را اشغال می‌کنند و کمترین شهامت و تجربه سازمان دهی و باز آفرینی را ندارند، آقای بذرپاش انتصاب مدیر غیر متخصص در این سمت جز اشغال کرسی نیست ما نیاز به مدیر خلاق و حرفه ای حمل‌ونقلی در راستای بازطراحی و ساماندهی این معاونت داریم.

    و من الله التوفیق

  • ناشناس 2 2

    حالا نه کل وزارت خانه ها تخصص دارند..دیگه چه فرقی می‌کنه.

  • ناشناس 2 0

    این انتصاب در راستای تسریع واگذاری پروژه ها و قراردادهای کلان به پیمانکاران خاص است وبرای این کار تخصص لازم نیست هماهنگ بودن و حرف شنوی لازم است و....

  • سیددلاور 0 0

    با سلام .
    متن فوق را کامل دیدم .
    البته نظر جناب نخعی را هم .
    به نظر بنده اگر از سر تا ذیل این وزارتخانه را از خادمان بی تجربه ای همچون سردار هادیانفر پر کنند و تمام مسئولیتها را از امثال آقایان مورد تودیع بگیرند بهتراست .
    جناب نخعی .
    شهیدچمران نفرمودند متخصصانی که زحمات چندساله خود و گروه عظیمی از دوستان نمک خورده را به وعده ای میفروشند . کجای این ایه های ماندگار هستند که شما همیشه از انها درمطالب نگاشت خودبهره میبرید؟

  • مجاهد 0 1

    سردار مرد عمل ه شما ها که از تخصص دم میزنید بفرمایید در حوزه دریایی و هوایی و جاده ای چه کار خاص و تخصصی انجام داده اید جز رانت خواری چند دهه ای و حقوق های نجومی ان شاء الله با آمدن هوشمندانه جناب هادیانفر جلوی بسیاری از انتصاب های فامیلی و آشنایی بدون تخصص و تقوی و ریخت وپاش های نجومی گرفته بشود

  • ناشناس 0 0

    به نام خدا
    سلام علیکم
    با آرزوی موفقیت برای سردار، نظرات دوستان عزیز حاکی از آن است که حداقل داشتن تحصیلات مرتبط با زمینه کاری، تجربه چندین ساله در زمینه کاری و نیز تخصص به علاوه مدیر و مدبر بودن از شاخصه های است که می بایست در انتساب ها آنهم برای انتساب معاونین وزرا به آن اهمیت داده شود که متاسفانه وزیر جوان به آن توجهی ندارند.

  • ناشناس 0 0

    سلام
    این نظرات که عموماً از سوی صاحب نظران و متخصصین صنعت حمل و نقل بیان شده و هر کدام به نکاتی اشاره داشته اند که دلیل بسیار خوبی است که وزیر جوان در عزل و نصب ها به آن ها توجه می نمودند. وزیر از سوی مجلسی رای اعتماد می گیرد که مردم عزیز در انتخاب این عزیزان نقش بسیار مهمی دارند، پس می بایست وزرا نیز گوش به حرف مردم عزیز بوده و در عزل و نسب ها از ایشان کمک و نظرخواهی نمایند. باشد که اینچنین عمل نمایند.
    با تشکر از شبکه خبری تینن نیوز دوست داشتنی

  • احمد 0 0

    سلام انتصابات غیر تخصصی در وزارت راه به یک امر عادی تبدیل شده است،تحمیل هزینه از این طریق حیف بیت المال محسوب نمیشود،مردم عمق اینگونه انتصابات سیاسی را دیده
    ا ند، ثمره آن را در انتخابات مجلس دیدید ،شاید هم جناب بذرپاش از این طریق انتخابات رئیس جمهوری بعد از رئیسی را نشانه گیری کرده اگر یک دوره ای نباشد اینبار،،