| کد خبر: 263986 |

گسترش همکاری های ایران و افغانستان در حوزه حمل و نقل

وزیر راه و شهرسازی کشورمان با سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی افغانستان برای توسعه و تقویت بخش‌های هوایی، جاده‌ای و ریلی دو کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

تین نیوز

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی کشورمان با سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی افغانستان برای توسعه و تقویت بخش های هوایی، جاده ای و ریلی دو کشور دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، امروز ۱۶ آبان مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی کشورمان به همراه معاونان خود در حوزه های مختلف ریلی، جاده ای، هوایی و دیگر بخش ها در ساختمان شهید دادمان میزبان حمید الله سعید سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی افغانستان و هیأت همراه بود.

در این دیدار در خصوص تفاهم نامه های پیشین دو کشور در خصوص توسعه و تقویت خطوط هوایی، ارائه آموزش های هوانوردی، حل مشکلات پایانه های مرزی و توسعه خطوط جاده ای و رفع مشکلات تردد بین دو کشور و همچنین توسعه خطوط ریلی گفت وگو و تبادل نظر شد.

علاوه بر موارد تفاهم شده پیشین، افزایش پروازهای، صدور خدمات فنی و مهندسی در حوزه هوانوردی، فعال کردن کریدورهای پروازی بین المللی افغانستان برای ورود پروازهای عبوری ایران به مرز هوایی افغانستان، افزایش تردد جاده ای، بار ترانزیتی از مرز ایران، رفع مشکلات پایانه های مرزی و بهره برداری تجاری از راه آهن خواف-هرات مورد مذاکره دو طرف قرار گرفت.

با بهره برداری تجاری از راه آهن خواف-هرات بارهای افغانستان به مقصد ایران یا به کشورهای خاورمیانه، ترکیه و اروپا حمل می شود.

پیشنهاد اجرای پروژه های ریلی جدید در افغانستان برای افزایش ترانزیت کالا و بازسازی فرودگاه های افغانستان از دیگر موارد مطرح شده بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.