| کد خبر: 262675 |

افزایش وقوع توفان‌ های گرمسیری به دنبال پدیده تغییر اقلیم

رییس سازمان هواشناسی کشور گفت: تغییر اقلیم موجب افزایش تدریجی وقوع توفان های گرمسیری شده است و این روند افزایشی ادامه دارد.

تین نیوز

رییس سازمان هواشناسی کشور گفت: تغییر اقلیم موجب افزایش تدریجی وقوع توفان های گرمسیری شده است و این روند افزایشی ادامه دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سحر تاج بخش مسلمان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور در حاشیه برگزاری کنفرانس بین المللی توفان های گرمسیری اقیانوس هند که صبح امروز دوشنبه ۱۷مهر ماه در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برگزار شد، اظهار کرد: توفان های گرمسیری از مهمترین مخاطرات جوی است که به سبب تغییرات اقلیمی وقوع آن روند رو به افزایشی در دنیا داشته و منطقه دریایی اقیانوس هند نیز از این موضوع مستثنی نبوده و شاهد روند رو به افزایش وقوع این توفان های گرمسیری بوده است.

وی افزود: توفان های گرمسیری عمدتا در مناطق حاره ای اقیانوس ها رخ می دهد و اهمیت آن بیشتر به دلیل مخاطراتی است که برای فعالیت های دریایی و مناطق ساحلی به همراه دارد.

رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: این نخستین کنفرانس بین المللی توفان های گرمسیری اقیانوس هند است که به وسیله سازمان هواشناسی ایران و پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با همراهی سازمان جهانی هواشناسی برگزار می شود.

تاج بخش  اضافه کرد: در همین راستا سازمان جهانی هواشناسی برنامه های متعددی را برای پایش و پیش بینی این توفان ها در نظر گرفته است که یکی از آن ها ایجاد پنل توفان های گرمسیری منطقه اقیانوس هند است که ۱۳ کشور در آن عضویت دارند.

وی ادامه داد: این پنل از سال ۱۹۷۲ با حضور ۶ کشور راه اندازی شد و سایر اعضاء به تدریج و سال های پس از آن به آن اضافه شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کشورهای ایران، عربستان سعودی، امارات و قطر از جمله کشورهایی هستند که از سال ۲۰۱۸ به این پنل وارد شدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • هواشناس 1 0

    الان ما داریم وارد دوره سرد می شیم و فعلا درگیر امواج غربی و بارش های سیلابی بعد شما گیر دادی به توفان های حاره ایی و گرمسیری که اصلا ایران بصورت مستقیم هیچ تاثیر از انها نمی پذیرد. این اظهار فضل ها را باید کشورهای جنوب شرق اسیا و جزایر کره و چنین بکنن که مستقیم درگیر چنین توفان هایی هستند. شما اگر خیلی زرنگ هستید تمرکزتون را برروی توفان های تندری و جبهه ایی و خرد هواشناسی بکنید تا مثل سال های قبل غافل گیر از توفان های استان تهران و سیل های مشابه امام زاده داوود و شیراز نشین. الان چه موقع صحبت کردن در مورد توفان های گرمسیری است.