| کد خبر: 261085 |

شتاب‌ دهی به پروژه اتصال ریلی میان دو کشور ایران و عراق

در دولت جدید عراق رویکرد به سمت و سوی اتصال شبکه ریلی بود، بنابراین وزیر حمل و نقل عراق پس از حضور در ایران و ظرف ۱۰ ساعتی که در ایران بود تفاهم نامه اتصال شبکه ریلی را منعقد کرد.

تین نیوز

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی با ابراز امیدواری جهت شتاب دهی به پروژه اتصال ریلی میان دو کشور ایران و عراق گفت: با توجه به رویکرد جدید دولت عراق و انعقاد تفاهم نامه ها میان وزیر راه و شهرسازی و همتای عراقی، انتظار می رود در انجام این پروژه تسریع شود.

به گزارش  تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده در برنامه میز اقتصاد افزود: ابتدای امسال در کشور ایران تفاهم نامه خوبی بین وزیر راه و شهرسازی ایران و همتای ایشان در عراق منعقد شد.

افندی زاده عنوان کرد: در دولت جدید عراق رویکرد به سمت و سوی اتصال شبکه ریلی بود، بنابراین وزیر حمل و نقل عراق پس از حضور در ایران و ظرف ۱۰ ساعتی که در ایران بود تفاهم نامه اتصال شبکه ریلی را منعقد کرد.

وی ادامه داد: بودجه و سرمایه گذاری مصوبه هیئت دولت عراق حدود ۲۰۰ میلیون دلار پیش بینی شده و نشان دهنده آن است که به طور جدی پای کار آمده است.

افندی زاده در خاتمه ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با توجه به کلنگ زنی این پروژه توسط مقامات ایرانی و عراقی ان شاءالله شاهد سرعت گرفتن احداث این پروژه ریلی باشیم و پس از ۱۸ ماه یک شبکه متصل ریلی میان ایران و عراق داشته باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.