| کد خبر: 261051 |

افزایش حجم ورودی به مرزهای ایران/ موج بازگشت زائران آغاز شد

حجم ورودی به مرزهای ایران افزایش پیدا کرده و برآورد می شود طی روزهای آتی نیز این موج ادامه داشته باشد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی در پی حضور در مرز شلمچه با اشاره به افزایش حجم ورودی زائران به مرزهای ایران طی روزهای آتی، ۸۱۴ هزار نفر خروجی و ۳۵۰ هزار نفر ورودی را تا کنون در مرز شلمچه را اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی،  مهرداد بذرپاش در جریان بازدید از مرز شلمچه گفت: مقرر شده طی یک فراخوان مقرر شده همه اتوبوس ها از سراسر کشور به پایانه ها به ویژه پایانه های شلوغ مهران و شلمچه گسیل شوند تا زائران گرامی به موطن خود برسند.

بذرپاش افزود: مانند عملیات رفت که نهضت خوبی اتفاق افتاد و بسیاری از هم وطنان با نذر زائر با اتومبیل شخصی زوار را انتقال دادند، در مسیر برگشت نیز با تداوم این سنت حسنه می توانند زائران را نه لزوما به مقصد مشترک بلکه  به نزدیک ترین نقطه موطن زائر برسانند که این نهضت در عملیات برگشت می تواند به ما کمک کند و از بار ترددها بکاهد.

وزیر راه و شهرسازی با ارائه آمار جابه جایی زائران در مرز شلمچه اظهار کرد: تا کنون  ۸۱۴ هزار نفر خروجی و ۳۵۰ هزار نفر  ورودی در شلمچه داشته ایم. همچنین حجم ورودی به مرزهای ایران افزایش پیدا کرده و برآورد می شود طی روزهای آتی نیز این موج ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: در این راستا بخش زیادی از توان همکاران من در سازمان راهداری به  مدیریت بازگشت زائران اختصاص پیدا کرده است.

وزیر راه و شهرسازی صبح امروز به همراه محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور عازم خوزستان شد تا علاوه بر حضور در مرز شلمچه و نظارت بر روند تردد زائران اربعین، پروژه راه آهن شلمچه- بصره را نیز  پس از دو دهه انتظار به ثمر برساند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.