| کد خبر: 253846 |

موافقت با پرداخت تسهیلات برای تکمیل پروژه‌ های عمرانی

معاون وزیر راه و شهرسازی از موافقت سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تکمیل پروژه های بیمارستانی و ورزشی سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی از موافقت سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تکمیل پروژه های بیمارستانی و ورزشی سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی یکی از مهم ترین برنامه های سال جدید سازمان را استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ قانون الحاق عنوان کرد و توضیح داد: بر اساس ماده ۵۶ قانون الحاق، این امکان به دستگاه ها، وزارتخانه ها و سازمان ها داده شده تا بتوانند از محل دریافت تسهیلات از بانک ها نسبت به تسریع در تکمیل پروژه ها اقدام کنند که سازمان مجری از این امکان و ظرفیت همچنانکه در سال گذشته استفاده کرد، بهره خواهد برد.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی ادامه داد: در سال گذشته موفق شدیم تا از ظرفیت ماده ۵۶ قانون الحاق برای انجام طرح تملک و توسعه مجلس شورای اسلامی که شامل دو پروژه کتابخانه و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی است حدود ۳۰۰ میلیاردتومان مصوب کنیم که تاکنون ۱۵۰ میلیاردتومان آن تخصیص یافته است.

نبیان سازوکار دریافت استفاده از این ظرفیت را موافقت سازمان برنامه و بودجه، انتخاب بانک عامل، پذیرش قطعی بانک برای ارایه تسهیلات،  ثبت در سامانه تضامین سازمان برنامه و بودجه و ارایه موافقت نامه اصولی برای جزئیات دریافت تسهیلات  عنوان کرد.

وی با یادآوری اینکه پروسه تکمیل طرح تملک و توسعه مجلس شورای اسلامی در سال گذشته طی شده است، گفت: تاکنون سازمان مجری موفق شده است ۱۵۰ میلیاردتومان را برای تکمیل این طرح دریافت کند و مابقی در برنامه دریافت و تخصیص است.

درخواست ۸۰۰ میلیاردتومان تسهیلات برای تکمیل ۳ بیمارستان در سال ۱۴۰۲

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه در برنامه است تا از ظرفیت ماده ۵۶ قانون الحاق برای دریافت ۱۲۰۰ میلیاردتومان برای تکمیل سه بیمارستان و یک ورزشگاه بودجه دریافت شود، ادامه داد: در برنامه است تا در سال جدید برای سه بیمارستان آموزشی رشت معادل۳۰۰ میلیاردتومان، برای احداث بیمارستان جایگزین خاتم الانبیاء شوشتر ۲۰۰ میلیارد تومان، برای احداث بیمارستان آموزشی ساری معادل ۳۰۰ میلیارد تومان از ظرفیت ماده ۵۶ قانون الحاق برای دریافت تسهیلات اقدام شود.

نبیان یادآور شد: روند کار به این ترتیب است که ابتدا باید سازمان برنامه و بودجه با پرداخت این تسهیلات موافقت کند. هم اکنون برای تکمیل بیمارستان رشت با بانک ملت، تکمیل بیمارستان جایگزین خاتم الانبیاء شوشتر با بانک رفاه و تکمیل بیمارستان آموزشی ساری با بانک صادرات وارد مذاکره شدیم و موافقت نامه اصولی آنها در آستانه امضا قرار دارد.

موافقت سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت یکصد میلیاردتومان تسهیلات برای تکمیل ورزشگاه بناب

وی توضیح داد: همچنین برای ورزشگاه بناب که در درون خود ۵ پروژه را دارد وارد رایزنی شده ایم. هم اینک سازمان برنامه و بودجه با پرداخت تسهیلات برای تکمیل این پروژه موافقت کرده است و سازمان مجری برای تکمیل این طرح نیز ۱۰۰ میلیاردتومان درخواست کرده است.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی خاطرنشان کرد: سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی در سال گذشته توانست  برای طرح توسعه مجلس شورای اسلامی، سه بیمارستان و یک ورزشگاه از ظرفیت ماده ۵۶ قانون الحاق بهره مند شود.  هم اینک برای این پروژه ها در مرحله عقد قرارداد با بانک های مربوطه هستیم. در مجموع از ظرفیت ماده ۵۶ به مبلغ ۱۲۰۰ میلیاردتومان اقدام کردیم که ۳۰۰ میلیاردتومان را گرفته ایم و مابقی در مراحل مختلف عقد قرارداد است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.