| کد خبر: 241704 |

ماجرای حواشی وعده سفر کربلای معاون وزیر راه چه بود؟

معاون پارلمانی وزارت راه و شهرسازی درباره حواشی به وجود آمده در خصوص وعده سفر کربلا به دو نونهالی که از وی در سفر به خراسان شمالی استقبال کرده بودند توضیح داد.

تین نیوز

برای سید فرزاد نجات نیا معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت راه و شهرسازی در سفری که اواخر تعطیلات نوروز به خراسان شمالی و شهرستان‌های شیران و قوچان داشت، حواشی زیادی ایجاد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام حسین تکمیلی امام جمعه شیروان خطاب به نجات نیا معاون وزیر راه از دو موضع گله کرد؛ نخست اینکه وی گفت: معاون وزیر راه از بیت المال برای سفر کربلای دو نونهالی که به معاون وزیر راه خیر مقدم گفته اند، حاتم بخشی ۸۰ میلیون تومانی کرده و دیگر اینکه، به گفته امام جمعه شیروان، نجات نیا از مرغ و ماست بودن ناهار در روز سفر وی به خراسان شمالی، انتقاد کرده است.

اظهاراتی که سلسله حاشیه‌هایی برای معاون وزیر راه در پی داشت و نخستین واکنش را علی جعفری مشاور وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل حوزه وزارتی نشان داد که در توئیتی اعلام کرد تذکر امام جمعه شیروان را به دستور وزیر راه پیگیری می‌کنیم.

ماجرای حواشی وعده سفر کربلای معاون وزیر راه چه بود؟

سپس موجی از واکنش‌ها از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی به رفتار معاون پارلمانی وزیر راه وایرال و سبب شد تا در رسانه ملی نیز گزارشی در این خصوص منتشر شود.

معاون وزیر راه: حاشیه‌های سفر خراسان شمالی، سو برداشت بود

سید فرزاد نجات نیا معاون پارلمانی وزارت راه و شهرسازی در خصوص گلایه‌های امام جمعه شیروان درباره وی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن به ظرفیت ۱۶۴۹۸ واحد مسکونی در خراسان شمالی با حضور استاندار، مدیران استانی و مجمع نمایندگان این استان در مجلس وارد این استان شدم.

وی افزود: بدو ورود به فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد با استقبال نماینده قوچان و فاروج و عضو کمیسیون عمران به ستاد ارتباطات مردمی «میز خدمت راه و شهرسازی رفتیم» و سپس به قصد بازدید از پروژه‌های شهرستان قوچان از جمله تقاطع غیر همسطح و پل نشاط به عنوان نقطه حادثه خیز، با همراهی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست به مراسم و آئین «کشتی با چوخه» قوچان حضور یافتیم؛ سپس در شورای اداری شهرستان فاروج حاضر شدم و در ادامه هم در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۱۱۰۰ واحد مسکونی فاروج شرکت کردم.

به استاندار با شوخی گفتم ناهار مرغ و ماست دادن، خوابمان گرفت که امام جمعه این صحبت را شنید

وی در خصوص موضوع انتقادش از ناهار مرغ و ماست گفت: بعد از برنامه‌های مذکور، برای صرف ناهار تدارک دیده شده برای حضور در برنامه بعدی، زودتر از آقای استاندار و نماینده مردم شیروان در مجلس، در میدان ورودی شیروان حاضر شدیم؛ طبق معمول بنا به رفاقت قبلی با استاندار، در حال مصافحه و خوش و بش با وی، از باب مزاح گفتم «ناهار مرغ و ماست خوردیم خوابمان گرفت که امام جمعه این شهر، این صحبت من و استاندار را شنید.

معاون پارمانی وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: دو نونهال با لباس محلی و گویش کُرمانجی به میهمانان خیر مقدم گفتند. در این حال بنده از آنها پرسیدم: کربلا رفته اید؟ گفتند نه! تعداد اعضای خانواده شأن را پرسیدم که جمعاً ۷ نفر بودند؛ سپس به این دو نونهال گفتم: «هماهنگ می‌کنم انشا الله با خانواده به کربلا بروید»

نجات نیا یادآور شد: در بدو ورود به محل مراسم، امام جمعه شیروان برای خیر مقدم در جایگاه قرار گرفت و به حواشی مربوطه پرداخت؛ بین صحبت وی گفتم: «قطعا اعتبار برای سفر زیارتی از محل دولتی نیست» در این حین استاندار به من گفت شما بزرگواری کنید پاسخ ندید و جدی نگیرید؛ بنده به صورت گذرا در خصوص توجهم به صیانت از بیت المال اشاره کردم که همین اندازه التفات داشته باشید که برای سفر دولت به مشهد آمده ام و چون نیت زیارت داشتم به حساب شخصی بلیت گرفتم؛ در ادامه نیز پس از اعلام آغاز نهضت ملی و ساخت ۱۶۴۹۸ واحد خراسان شمالی و ۲ هزار واحدی شیروان و همچنین بازدید از مسکن مهر شیروان در دستور کار قرار گرفت، که بعداً در تماس تلفنی وزیر راه و شهرسازی با استاندار خراسان شمالی، دستور وزیر راه برای تأمین مالی پروژه‌های مسکن از محل سازمان ملی زمین و مسکن برای تکمیل همه واحدهای مسکن مهر این استان صادر شد.

یک مؤسسه خیریه هزینه سفر کربلای دو نونهال را تقبل کرده نه منابع دولتی

سید فرزاد نجات نیا معاون پارلمانی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: هزینه سفر به عتبات خانواده کُرمانجی که تا به حال توفیق تشرف نداشتند از طریق یک مؤسسه خیریه که چندین سال است توفیق خدمت در آن را دارم تأمین می‌شود و قطعاً از منابع دولتی نیست. تا کنون خانواده‌های بسیاری از این طریق به این سفر معنوی اعزام شده اند.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص اظهارات امام جمعه شیروان نیز استاندار خراسان شمالی با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به صورت تلفنی صحبت کردند و ضمن ارائه توضیحات از حواشی پیش آمده در طی سفر من به این استان، ابراز ناراحتی کردند.

معاون وزیر راه تأکید کرد: عزم دولت برای ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال جدی است که در این راه مصمم هستیم و اسیر حواشی نمی‌شویم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.