| کد خبر: 236960 |

◄ می‌توانیم صنعت ساختمان و راه را با تغییرات بزرگ اداره کنیم

می‌خواهیم با روش‌های دیگری در مگا پروژه‌ها و طرح‌های بزرگ آزادراهی ورود کنیم و تصمیم گرفتیم در بودجه ۱۴۰۱ اتکا به بودجه جاری نداشته باشیم اما طرح های بزرگ کشور را اجرا کنیم.

تین نیوز

رستم قاسمی امروز (سه شنبه) در سیزدهمین همایش قیر، آسفالت و ماشین آلات که صبح امروز در محل ساختمان مرکز تحقیقات راه و مسکن افتتاح شد، گفت: در بدترین دوره تحریم‌ها در وزارت نفت بودم و هیچ کس باور نمی‌کرد چاه نفت در دریا حفاری کنیم و کالاهای ایرانی تهیه کنیم، اما وقتی تحریم‌های سخت نفتی آغاز شد شرکت‌های بزرگ نفتی که در ایران کار می‌کردند ایران را ترک کردند و هیچ نیروی خارجی نماند اما این صنعت اداره شد و امروز هم می‌گویم می‌توانیم صنعت ساختمان و راه را با تغییرات بزرگ اداره کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رستم قاسمی ادامه داد: اکنون ۳۶۰ هزار کامیون در جاده‌ها تردد می‌کند که البته ناوگان فرسوده است که هم جاده‌ها را تخریب می‌کند و هم سوخت زیادی هدر می‌دهند. این کامیون‌ها مسیر تهران تا بندرعباس را با گازوئیل لیتری ۳۵۰ تومان ۱۰ روز طی می‌کنند که دلیل اصلی آن فرسودگی ناوگان است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: می‌خواهیم با روش‌های دیگری در مگا پروژه‌ها و طرح‌های بزرگ آزادراهی ورود کنیم و تصمیم گرفتیم در بودجه ۱۴۰۱ اتکا به بودجه جاری نداشته باشیم اما طرح های بزرگ کشور را اجرا کنیم.

قاسمی گفت: در برنامه آتی، توسعه آزادراهها و حمل‌و نقل ریلی کشور با نگاه به سرمایه گذاری خصوصی آن هم نه با روش فعلی بلکه با روش‌های نوین و جذاب ادامه پیدا می‌کند و پیش بینی می‌کنیم درسال  ۱۴۰۱ بتوانیم بسیاری از آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها را با روش‌های جدید شروع کنیم

وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش قیمت قیر در چندماه گذشته، کار را سخت کرده است و در مجلس در حال مذاکره هستیم تا قانون مربوط به اصلاح قیر دائمی شود و از امکانات نفتی باید برای زیر ساخت کشور استفاده کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.