| کد خبر: 236952 |

◄ ترانزیت ریلی ایران و فنلاند راه‌اندازی شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: قطار کانتینری حامل کالاهای فنلاند از مسیر ایران را عبور داده‌ایم.

تین نیوز

رستم قاسمی در سیزدهمین همایش قیر و آسفالت با اشاره به اینکه در ساخت‌وساز از روش‌های سنتی استفاده می‌کنیم که سبب شده عمر متوسط ساختمان‌ها به ۱۵ تا ۲۰ سال برسد، گفت: در هیچ جای دنیا چنین روش‌هایی متداول نبوده و منطقی نیست که به این روش‌ها ادامه دهیم، بنابراین باید از روش‌های نوین ساخت‌وساز استفاده کنیم تا کیفیت ساختمان‌ها افزایش یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، وی ادامه داد: مصرف انرژی در کشور ما بسیار بالاست و در هیچ کجای دنیا این مقدار نیست. علاوه بر این، سرعت تعمیرات مسکن به لحاظ بازسازی به قدری بالاست که در کمتر کشوری شاهد آن هستیم و نگرانی جدی در حوزه مسکن داریم. به همه دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی دستور داده‌اند که روش‌های نوین را جایگزین کنند. اگر این توانمندی را در داخل نداشتیم، تا این حد اصرار نمی‌کردم که از فناوری‌های نوین ساخت‌وساز استفاده شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در حوزه حمل‌ونقل موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی داریم که می‌تواند ثروت‌ساز شود. در نشستی که دو روز قبل با مقامات پاکستانی داشتیم، توافق کردیم که کامیون‌های ما از کشور پاکستان مستقیماً به چین بروند و کامیون‌های آنها از ایران به اروپا تردد کنند؛ این موضوع را تست کرده‌ایم و جواب داده است.

قاسمی گفت: قطار کانتینری حامل کالاهای فنلاند را از مسیر ایران عبور داده‌ایم که ۲۱ روز طول کشید. اگر به طور عادی از دریا عبور می‌کرد، سه ماه زمان می‌برد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    دستتون درد نکنه ولی با یک قطار بهار نمیشه. لطفا برنامه بدید. بفرمایید در هفته چند قطار؟