| کد خبر: 235932 |

◄ افزایش اشتغال از طریق توسعه پروژه‌های حمل‌ونقل و شهرسازی

جلسه برنامه‌های ملی پیشنهادی توسعه حمل‌و‌نقل و شهرسازی در راستای ایجاد یا افزایش اشتغال در سطح کشور برگزار شد

تین نیوز

 جلسه شورای برنامه‌ریزی  استفاده بهینه از ظرفیت تبصره ۱۸ قانون بودجه  ۱۴۰۰با هدف اشتغالزایی حداکثری از طریق توسعه پروژه‌های حمل‌ونقل و شهرسازی به ریاست محمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع و محوریت دفتر برنامه‌ریزی و حضور مدعوین مختلف از شرکت‌های راه آهن، بازآفرینی شهری، سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای و ذیحسابی ستاد وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  وزارت راه و شهرسازی، در این جلسه شرکت بازآفرینی شهری گزارش خود را درباره نوسازی و تولید مسکن به میزان ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری با اولویت‌های ایجاد اشتغال در مناطق مرزی و مناطق محروم ارایه کرد که فاکتورهای مختلفی از جمله میزان تقاضا برای دریافت تسهیلات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سپس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در ارتباط با طرح‌های خود در زمینه حمایت از ایجاد مجتمع های خدماتی و رفاهی بین جاده‌ای و نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل مسافری از محل منابع بند "الف" تبصره "۱۸" توضیحاتی ارایه داد. لازم به ذکر است که برنامه سازمان راهداری بر مبنای ایجاد یا تکمیل ۳۰۰ مجتمع خدماتی رفاهی و بازسازی ۷۰۰ دستگاه اتوبوس و ۲۰۰ دستگاه مینی بوس تنظیم شده است.

در ادامه جلسه شرکت راه آهن برنامه‌های خود در زمینه نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل ریلی برای ایجاد اشتغال ۳۰هزار نفری در سراسر کشور را ارایه کرد و مقرر شد سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز برنامه‌های خود را در زمینه استفاده از تسهیلات مورد اشاره در چارچوب‌های خواسته شده ارائه کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.