| کد خبر: 234461 |

◄ برنامه دولت سیزدهم برای حمل ونقل چیست؟

رستم قاسمی شامگاه یکشنبه در برنامه تیتر امشب شبکه خبر؛ برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم را تشریح کرد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی درباره سیاست حمل و نقل جاده‌ای هم اظهار داشت: کشور ما در موقعیتی قرار دارد که جایگاه حمل و نقل می‌تواند در افزایش نرخ جی دی پی اثر بسیار مثبتی داشته باشد. متاسفانه در سال‌های اخیر جاده‌های کشور نگهداری مناسبی نداشته است و هزینه زیادی را می‌طلبد.  

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، قاسمی ادامه داد: بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها با منابع مالی محدود دولت امکان توسعه زیادی ندارند و باید با شیوه‌های دیگر آن را ساخت. از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی درخواست می‌کنم در این حوزه وارد شوند و برای نگهداری آزادراه‌ها فعالیت داشته باشند.

وی اضافه کرد: یکی از این روش‌ها تهاتر نفت با ساخت جاده ریلی، آزادراه و جاده‌ها است. ما برای سرمایه‌گذارانمان، راه را برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌کنیم. از ایرانیان مقیم خارج تقاضا می‌کنم و فرش قرمز پهن می‌کنیم که در بخش حمل و نقل کشور شرکت کنند. همچنین به دنبال شرکت‌های خارجی هم هستیم و مذاکراتی داشته‌ایم تا بتوانیم شرایط را تغییر دهیم وگرنه با منابع دولتی، امکان تحول جدی وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور هم اشاره کرد و گفت: ما نیاز به زمان داریم تا با عدد و رقم درباره نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور صحبت کنیم و این ناوگان را نجات دهیم.

قاسمی درباره حمل و نقل هوایی هم اظهار داشت: برای نوسازی ناوگان هوایی کشور هم برنامه‌هایی در دست داریم تا بتوانیم این صنعت هم بهبود یابد. درباره قیمت بلیط ناوگان هوایی هم بررسی در حال انجام است تا به قیمتی برسیم که هم برای ناوگان هوایی و هم برای مردم مناسب باشد.

وی با اشاره به اینکه مرز دریایی طولانی داریم، گفت: تجربه طولانی در ساخت بنادر کشور دارم و امروز هم در حوزه بندر نیازمند توسعه بنادر هستیم تا بتوانیم ظرفیت حمل و نقل دریایی را که ۹۰ درصد حمل و نقل جهانی را هم تشکیل می‌دهد، افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی آبادانی سواحل مکران را فرا وزارت‌خانه‌ای و فرصتی برای جمهوری اسلامی ایران دانست.

قاسمی درباره واگذاری کارها به بخش خصوصی هم گفت: اساسا شرکت‌های دولتی در ساخت مسکن موفق نیستند از این رو هم در بخش مسکن و هم در بخش آزادراه‌ها محتاج بخش خصوصی هستیم و از آنها به طور جدی دعوت می‌کنم در این حوزه وارد شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    وزیرجدید مشکل سنوات 72تا80راننده گان راحل می کند دولت مردمی واقعا مردمی عمل می کند

  • ناشناس 1 0

    این بنده خدا برای وزارت نفت بیشتربرنامه داره تا جاده