| کد خبر: 233294 |

◄ بهره برداری از ۱۴ هزار میلیارد تومان پروژه های حمل و نقل

وزیر راه و شهرسازی پروژه های ملی بخش حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی را تشریح کرد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی پروژه های ملی بخش حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محمد اسلامی در مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی که صبح امروز پنجشنبه ۲۴ تیر با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد، گفت: بنادر ما به سمت بنادر نسل سوم تجهیز شده است و ظرفیت پهلوگیری، بارگیری و تخلیه را با مکانیزاسیونی که داشته‌ایم به حداقل کاهش دادیم به گونه‌ای که قبلاً اگر کشتی‌ها برای تخلیه کالاهای اساسی دو هفته در لنگرگاه معطل می‌ماندند الان به ۶ تا ۷ روز کاهش یافته است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از دیگر اقداماتی که در بنادر داشته‌ایم ایجاد صنایع در محوطه‌های بندری بوده که به افزایش ترانزیت، تخلیه و بارگیری کمک می‌کند. ۱۷ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این خصوص در بنادر داشته‌ایم که ۱۴ هزار میلیارد تومان آن در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اتفاق افتاده است.

وی از دیگر پروژه‌های مورد بهره برداری در مراسم امروز را، افتتاح نرم افزار نظام جامع حمل و نقل و لجستیک دانست و گفت: اگر دو بازوی برند و لجستیک در صنعت حمل و نقل شکوفا شود سهم ما از ترانزیت افزایش می‌یابد. در بخش لجستیک مطالعات گسترده‌ای داشته‌ایم و نظام جامعی را طراحی کرده‌ایم که به راحتی می‌توان با استفاده از این نظام جامع، سرمایه گذاری ها در بخش حمل و نقل را افزایش داد.

اسلامی به موضوع نوسازی ناوگان حمل و نقل اشاره کرد و ادامه داد: ۵۵ هزار ناوگان بالای ۴۵ سال داریم که علاوه بر مخاطرات ایمنی و افزایش مصرف سوخت سبب کاهش راندمان حمل و نقل شده است. امیدواریم همه دستگاه‌های مرتبط با نوسازی ناوگان تحرک بیشتری داشته باشند تا بتوانیم عملیات نوسازی را سریع‌تر نهایی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در سال گذشته ۵۰۰ میلیون تن بار در جاده‌ها جابجا کردیم که نسبت به سال قبل از آن (۱۳۹۸) رشد ۸ درصدی داشته است. از ابتدای سال تاکنون نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد در حمل و نقل جاده‌ای افزایش حمل کالا را شاهد بوده‌ایم.

وی تاکید کرد: دولت‌های یازدهم و دوازدهم توانسته‌اند ۶۰ درصد به کل تاریخ بزرگراه‌های کشور اضافه کنند و ظرفیت اسکله‌ها و بنادر نیز در این دو دولت ۱۰۰ میلیون تن افزایش داشت.

اسلامی به افزایش ظرفیت بندر چابهار به ۸.۵ میلیون تن در دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: امروز فاز ۳ طرح توسعه بندر شهید رجایی و اسکله این بندر افتتاح می‌شود.

وی درباره لایروبی بنادر افزود: با لایروبی‌هایی که انجام داده‌ایم و همچنین خرید دو فروند کشتی لایروب ۴ هزار و ۳۰۰ متر مکعبی بعد از ۵۰ سال می‌توانیم آبخور اسمی پای اسکله را همواره ثابت نگه داریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.