| کد خبر: 231274 |

توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک صورت گرفت:

۷۳۰۰۰ کیلومتر از شبکه‌ راه‌های کشور پایش و ارزیابی شد

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: با بهینه سازی نسل سوم " سامانه‌های ارزیابی روسازی راه‌ها" بیش از ۷۳ هزار کیلومتر از شبکه راه‌های کشور ارزیابی و پایش شد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: با بهینه سازی نسل سوم " سامانه‌های ارزیابی روسازی راه‌ها" بیش از ۷۳ هزار کیلومتر از شبکه راه‌های کشور ارزیابی و پایش شد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه طی یک سال گذشته از نرم ‌افزارها و سامانه‌های مختلفی در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک رونمایی و بهره‌برداری شده است، گفت: یکی از این سامانه‌ها، سامانه ارزیابی روسازی راه‎ها است که از تکنولوژی روز دنیا در آن بهره گرفته شده و این تکنولوژی منحصر به فرد، در میان کشورهای منطقه تنها در اختیار شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

کیانپور با اشاره به اینکه استفاده از این تکنولوژی حدود ۵۰ درصد کاهش هزینه‌های برداشت اطلاعات و ارزیابی جاده‎‌های کشور را به همراه دارد افزود: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با حمایت همه جانبه از طرح‌های دانش بنیان موفق شده با طراحی و بهینه سازی این سامانه، ۶۰ درصد نسبت به محصول خارجی صرفه‌جویی ارزی برای کشور به همراه داشته است.

وی اضافه کرد: این سامانه منطبق با استانداردهای ملی و بین‌المللی، به منظور ارزیابی خرابی‌های سطحی، تعیین و تحلیل ناهمواری بین‌المللی راه‌ها IRI، تعیین وضعیت اصطکاک و مقاومت لغزشی راه‎‌ها تهیه شده و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک این سامانه را به امکانات با ابزار دقیق تجهیز کرده است.

وی با اشاره به اینکه این سامانه هم‌اکنون در شهرها و راه‌های اصلی کشور به کار گرفته شده است تصریح کرد: معابر اصلی و دورن شهری کلانشهر تهران و مشهد با سفارش شهرداری این شهرها برای معابر اصلی و فرعی استفاده شده و معابر اصلی تهران و مشهد توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مورد پایش دقیق قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به عملکرد دفتر مهندسین مشاور و ارزیابی روسازی راه‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک  طی یک سال اخیر گفت: بروزرسانی وضعیت رویه شبکه راه­‌های کشور و توسعه و پشتیبانی سامانه مدیریت روسازی (PMS) در راه‌های شریانی کشور، برداشت مکانیزه و تحلیل هوشمند اطلاعات سطح روسازی شبکه معابر شهر تهران ( دوره سوم) در ۴ هزار کیلومتر- خط از معابر بزرگراهی و اصلی، پروژه تهیه شناسنامه فنی پل (پروژه‌های استانی) و توسعه سامانه مدیریت پل و ابنیه فنی (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای)، انجام ۱۳ پروژه مطالعات ژئوفیزیک در حوزه شناسایی ساختارهای زیرسطحی و ارزیابی ناهمواری در فرآیند تحویل موقت محورهای شریانی و فرعی کشور در ۳۰ محور به طول مجموع یک هزار ۵۹۱ کیلومتر-خط از مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، کیانپور با اشاره به دیگر مطالعات انجام شده در دفتر مهندسین مشاور و ارزیابی روسازی راه‌های این شرکت افزود: مطالعه بهسازی و اندازه‌­گیری ظرفیت باربری در ۵ فرودگاه کشور، مطالعه بهسازی در ۴ محور برون­شهری و شهری به طول ۵۰۰ کیلومتر-خط و نیز برگزاری سمینار‎های متنوع آموزشی برای دستگاه‌های اجرایی از جمله اقدامات این دفتر طی یک سال اخیر بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حامد کرمانیون 0 0

    یاد روزگارانی بخیر که با مرحوم دکتر امیر جعفر پور مراحل ساخت جاده جاسک بندرعباس را اجراء میکردیم، مردی که روزهای بیشماری فقط فکر تلاش و ارتقاء استانداردهای راه و شهرسازی ایران بود، نامشان جاودانه