| کد خبر: 226621 |

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان خبر داد:

مطالعه و اجرای بهسازی ۲۲ نقطه پرحادثه در استان هرمزگان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان اقدامات این اداره کل در خصوص جهش تولید را تشریح کرد.

تین نیوز

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان اقدامات این اداره کل در خصوص جهش تولید را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز، یوسف عابدینی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان به تشریح اقدامات این اداره کل پرداخت و در خصوص آخرین اقدامات انجام گرفته در بحث نوسازی و بازسازی ماشین آلات راهداری و میزان صرفه جویی و تعداد کار انجام گرفته گفت:خرید یک دستگاه لودر و گریدر، خرید هفت دستگاه کارواش جهت سرویس ماشین آلات و پایین آمدن هزینه تعمیرات، خرید سه  دستگاه فیلتراسیون سوخت جهت پایین آمدن هزینه تعمیرات و میزان سوخت و صرفه جویی مصرف سوخت، بازسازی یک دستگاه بلدوزر ۱۵۵ و ۴ دستگاه وانت کمک دار و یک دستگاه کشنده ولوو و سرویس و نگهداری و تعمیرات ۱۹۷ دستگاه ماشین آلات راهداری از جمله اقدامات انجام شده در این بخش بوده است.

وی درخصوص آخرین اقدامات در بحث تعمیرات اساسی و نگهداری پل های بزرگ و ابنیه فنی راه های کشور (تعداد و میزان کار انجام گرفته) گفت: در این مدت سه دستگاه پل در شهرستان بشاگرد، محور خورگو و محور روستایی پشتکوه احداث شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان در خصوص اقدامات انجام گرفته در بحث اصلاح و ایمن سازی راه های شریانی کشور از جمله حذف و اصلاح نقاط پرحادثه گفت: مطالعه و اجرای بهسازی ۲۲ نقطه پرحادثه در سطح استان صورت گرفته است و در خصوص مجموعه کارهای انجام گرفته در بحث نگهداری راه های شریانی در قالب روکش این اداره در سال جاری در بحث مرمت سطح رویه راه ها ۲۴۳ کیلومتر روکش آسفالت شامل ۱۴۶ کیلومتر روکش آسفالت بزرگراه و راه اصلی ، ۹۷ کیلومتر روکش آسفالت راه فرعی و راه روستایی به میزان ۱۹۹ هزار و ۸۴۷ تناژآسفالت انجام شده است.

وی با بیان این که در صورت تامین قیر تا پایان سال جاری حداقل ۵۰ کیلومتر روکش آسفالت دیگر نیز انجام خواهد شد، اظهار داشت: در خصوص تعمیرات ابنیه،  ۷۵ دستگاه پل در سطح استان شامل هفت دستگاه پل در بشاگرد، یک آبنما در جاسک، چهار دستگاه پل در رودان، هشت دستگاه پل در بندرعباس، دو دستگاه پل در میناب، چهار دستگاه پل در بستک، چهار دستگاه پل در بندر لنگه و شش دستگاه پل در حاجی آباد کار تعمیرات روی آن ها انجام شده است. 

وی افزود: سه واحد راهدار خانه در بندر لنگه، میناب و جاسک احداث شده و یک واحد نیز در حاجی آباد بهسازی شده است. همچنین ترمیم نرده های حفاظ فلزی پل ها در سه محور خمیر، میناب و بندرعباس-سیرجان انجام شده است. ضمنا اجرای دیوار حائل به طول ۱۲۰ متر در محور بندرعباس - بندر خمیر و ۱۴۰ متر طول در محور بندر آفتاب - چیروئیه انجام شده و ساماندهی و منظرارایی ورودی محور حاجی آباد به بندرعباس و محور گچین – بندرعباس نیز از دیگر اقدام انجام شده بوده است.

وی در بحث ایمن سازی و نگهداری و بهسازی راه های شریانی نیز گفت: خط کشی قریب به ۱۵۰۰کیلومتر ازمحورهای استان،نصب قریب به ۱۰ هزار عددتابلوی اخطاری وانتظامی،نصب هزار مترمربع تابلوی اطلاعاتی در محورهای استان، روشن کردن بیش از ۵۰کیلومتر ازشبکه روشنایی که درسنوات گذشته بدلیل سرقت های مکرر کاملا خاموش بودند و امروز ۱۰۰درصد روشنایی این محورها تامین شده است.

وی افزود: نصب بیش از ۱۰کیلومتر نیوجرسی در محورهای استان بخصوص شهرستان بندرعباس،تعمیر ومرمت بیش از پنج هزار صفحه و پایه گاردریل طی سالجاری، جوشکاری بیش از ۶۰ کیلومتر حفاظ های فلزی جهت جلوگیری از سرقت های مکرر، راه اندازی حداقل ۱۰برج نور که درسنوات گذشته لوازم آن ها کاملا به سرقت رفته بودند، پیگیری و نصب آنتن موبایل و شبکه اینترنت در تونل تنگ زاغ، نصب بیش از ۱۰هزار تودلی نیوجرسی جهت آشکارسازی نیوجرسی ها ،خرید ۲۰تن رنگ مخصوص جداول جهت رنگ آمیزی نیوجرسی ها از جمله اقدامات در این حوزه بوده است.

عابدینی درخصوص توسعه راه های روستایی نیز گفت: در استان هرمزگان تاکنون بالغ بر ۲۸۷ کیلومتر مسیر بازگشایی و زیرسازی شده و ۱۰۶ کیلومتر از آن ها نیز آسفالت اجرا شده است. از مهمترین پروژه های راه روستایی جهش تولید که تاثیر بسزایی در اقتصاد روستایی و افزایش بهره وری روستایی داشته اند، می توان به راه های روستایی مهدی آباد در بخش فین شهرستان بندرعباس و راه روستایی نیزار و دراگاه در شهرستان حاجی آباد و راه ارتباطی روستاهای گیشو و پرکان آل موسی در شهرستان بندرخمیر و کلاتو و کرچی در شهرستان بندرلنگه و راه امیرآباد و دهندر و کرگان در شهرستان میناب و راه تیدر بشنو بیورچ و خمینی شهر نیکدشت در شهرستان بشاگرد و راه گاندر پایین و دهگین در شهرستان رودان و راه ارتباطی به ساحل روستای ملکی در شهرستان قشم و.... نام برد.

وی در پایان گفت: همچنین راه اتصالی بنت نیکشهر بشاگرد سیریک موسوم به راه پشتکوه بشاگرد با پیشرفت فیزیکی مناسب یکی از شاخص ترین راه های مطرح در جهش تولید استان است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.