| کد خبر: 186366 |

درخواست رانندگان بندر امام برای افزایش نرخ کرایه حمل کالا

رانندگان پایانه بندر امام ‌خواستار افزایش نرخ کرایه حمل کالا شد‌ند.

تین نیوز

 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: اعتراض رانندگان پایانه بندر امام ‌برای افزایش نرخ کرایه حمل کالا بود‌.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از تسنیم، یوسف عابدینی درباره تجمع دو روزه کامیون‌داران در پایانه بندر امام اظهار داشت: رانندگان کامیون تقاضای افزایش نرخ کرایه را داشتند.

وی افزود: رانندگان معتقد بودند به دلیل افزایش نرخ خدمات مراکز ضد عفونی کننده کامیون‌ها و محدودیت جدیدی که توسط وزارت راه و شهرسازی مبنی بر کاهش سقف مجاز بارگیری خودروهای سنگین(تریلی،کامیون) ایجاد شده، کرایه‌های حمل بار خودروهای سنگین نیز افزایش یابد.  

عابدینی در خصوص افزایش نرخ مراکز ضدعفونی عنوان کرد: طبق الزامات بهداشتی کامیون‌هایی که حامل نهادهای دامی هستند باید ضدعفونی شوند و مراکز ضدعفونی کننده با هماهنگی اداره صنعت، معدن و تجارت اقدام به افزایش نرخ هزینه ضدعفونی کامیون‌ها از 30هزار تومان به 50هزار تومان کردند اما با همکاری اداره صنعت معدن و تجارت نرخ هزینه مراکز ضدعفونی به 30هزار تومان برگردانده شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان  با اشاره به قانون جدید وزارت راه و شهرسازی در خصوص محدویت‌های جدید در میزان بارگیری کامیون‎‌های مختلف، بیان کرد: در گذشته قانون به رانندگان اجازه 44تن مجموع بار و خودرو را داده بود اما در قانون جدید محدودیت 40تن  وضع شد که همین امر مورد اعتراض رانندگان واقع شد.

وی افزود: با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی این مصوبه لغو و طی نامه‌ای به همه انجمن‌ها و پلیس‌ راهور سراسر کشور ابلاغ شد.

وی در خصوص افزایش نرخ کرایه بار کامیون‌داران، گفت: انجمن صنفی شرکت‌های کالا و انجمن صنفی رانندگان باید جلسه ای تشکیل بدهند و نرخ جدید کرایه را تعیین و به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان اعلام کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.