| کد خبر: 213497 |

پل های معلق یک کیلومتری به دست متخصصان داخلی ساخته می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: در تکمیل پروژه جاده هراز پل‌های بزرگ معلق به طول ۹۰۰ متر توسط مهندسان و نیرو‌های داخلی در حال ساخت است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: در تکمیل پروژه جاده هراز پل‌های بزرگ معلق به طول ۹۰۰ متر توسط مهندسان و نیرو‌های داخلی در حال ساخت است.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یژه ای به خرج داده است، گفت: طول مسیر تهران تا آمل ۱۵۶ کیلومتر است که ۱۲۷ کیلومتر از طرفین و نقاط میانی آن اتوبان شده و چندی پیش هم توانستیم ۶ کیلومتر از این پروژه که بخش عمده ای از آن پل و تونل بود را به بهره برداری برسانیم.

اسلامی با بیان اینکه ۱۳ تا ۱۴ کیلومتر از این مسیر باقی مانده و امیدواریم تا پایان دولت بخش عمده ای از این نقاط گلوگاهی را به بهره برداری برسانیم.

او افزود: به طور معمول میزان تردد در جاده هراز بسیار زیاد است و اکثر روزهای هفته شاهد حجم ترافیکی بسیار بالا در این مسیر هستیم به همین دلیل پیمانکاران این پروژه علاوه بر شرایط سخت آب و هوایی به طور معمول با حجم ترافیک زیاد این پروژه را انجام می دهند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: باقی مانده این پروژه نیاز به پل های بزرگ معلق به طول ۹۰۰ متر دارد که توسط نیروهای داخلی در حال ساخت است و زمان بندی که برای تحویل آن در نظر گرفته شده ۳۶ ماه بوده و خوشبختانه سرعت اجرای ساخت آن بسیار بالا است.

اسلامی تاکید کرد: عملیات اجرایی نصب این پل ها روی باند جنوبی خواهد بود که زمینه ساز روان شدن بار ترافیکی در این مسیر می شود.

افتتاح قطعه ۲ آزاد راه تهران شمال تا ۱۴۰۰

اسلامی در ادامه به منطقه ۲ آزاد راه تهران _ شمال اشاره کرد و گفت: منطقه ۲ این آزاد راه توسط پیمانکاران در دست ساخت است در صورتی که ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار آن تامین شود تا پایان دولت یک باند رفت آن به بهره برداری خواهد رسید.

او ادامه داد: با افتتاح این منطقه از آزاد راه تهران_شمال همانند منطقه یک میزان تردد در این مسیر بسیار روان خواهد شد و مردم همانند منطقه یک از آن لذت می برند.

وزیر راه وشهرسازی همچنین به کنار گذر جنوبی تهران هم اشاره کرد وگفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه به بیش از ۸۰ درصد رسیده و با حجم و سرعت فعالیت پیمانکاران امیدواریم  پاییز امسال با حضور رئیس جمهور آن را به بهره برداری برسانیم.

آخرین جزئیات از بازگشایی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی

اسلامی همچنین درباره ارسال جعبه سیاه هواپیمایی اوکراینی هم گفت: تحقیقات ما حدود یک ماه پیش تکمیل شد ونیروهای مسلح و کمیته بررسی سوانح تحقیقات وبررسی های خود را در این باره انجام داده است و منتظر هستیم که برای تبادل اطلاعات و یافته های جعبه سیاه هماهنگی ها انجام شود.

او بیان کرد: هماهنگی ها انجام شده تا در یک موسسه تحقیقاتی بررسی ها انجام شود و اگر امکانات لازم در موسسه کشور اوکراین فراهم بود به کشور اوکراین و  اگر این امکانات فراهم نبود به موسسه تحقیقات در کشور فرانسه فرستاده شود.

او در پایان گفت: هم اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا و توقف پروازها اجرای این اقدامات به تاخیر افتاده و به محض برقرار شدن پروازها این اقدامات انجام خواهد شد.

گفتنی است، چندی پیش وزیر راه و شهرسازی از فراهم سازی امکانات خوانش جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی که در دی ماه سال ۹۸ دچار سانحه شده بود خبر داده و گفته بود: در صورت فراهم نشدن شرایط خوانش جعبه سیاه فرانسه و چند کشور دیگر هم برای بررسی آن اعلام آمادگی کرده اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.