| کد خبر: 204021 |

راه ۴۳ روستای سیل زده شرق هرمزگان بازگشایی شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: راه ۵۳روستا در مناطق شرقی هرمزگان بر اثر سیل بسته شده بود که تاکنون راه ۴۳روستا بازگشایی شده است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: راه ۵۳روستا در مناطق شرقی هرمزگان بر اثر سیل بسته شده بود که تاکنون راه ۴۳روستا بازگشایی شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، محمد اسلامی روز یکشنبه پس از بازدید از مناطق سیل زده جاسک و بشاگرد در جمع خبرنگاران در بندرعباس افزود:راه ۱۰روستای دیگر به دلیل واقع شدن در بستر رودخانه هنوز مسدود است که به همت نیروهای مسلح، دستگاه های اجرایی، نیروهای راهداری و پیمانکاران بخش خصوصی به زودی بازگشایی می شود.

وی با اشاره به خسارت های وارد شده به زندگی و مسکن و باغ و دام مردم اظهار داشت: از امروز(۲۹دی) بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی در مناطق سیل زده مستقر شده اند تا پس از بررسی کارشناسی و برآورد خسارت نسبت به دادن وام بلاعوض برای تعمیر و بازسازی مسکن و تسهیلات ویژه برای جبران سایر خسارت ها اقدام کنند.

وزیر راه وشهر سازی ادامه داد: بخشی از خسارت ها به دلیل واقع شدن محل زندگی مردم در بستر یا حریم رودخانه هاست که باید خانه ها از این مناطق جمع آوری شود.

اسلامی افزود: وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای در این مرحله مطالعه برای جابجایی روستاهای واقع شده در حریم یا بستر رودخانه ها را انجام می دهند و در سایر نقاط نیز با لایروبی و تحکیم دیواره رودخانه ها نسبت به ایمن سازی آنها اقدام خواهد شد.

جاده جاسک آسیب سنگین دیده است

وزیر راه وشهر سازی همچنین از آسیب شدید به جاده های جاسک خبر داد و اضافه کرد: پل ها و ابنیه فنی تا حد زیادی خسارت دیده اند اما پل های ساخته شده از اعتبارات دفتر مقام معظم رهبری و پل های مصوب سفر رییس جمهوری آسیب ندیده اند و پل های جدید به زودی جایگزین پل های تخریب شده خواهند شد.

۴۰۰کیلومتر راه روستایی در بشاگرد ساخته می شود

اسلامی خاطرنشان کرد: با وجود کارهای انجام شده، بشاگرد یک محرومیت تاریخی دارد و در حوزه راه نیز راه های روستایی بشاگرد باید بهسازی و تکمیل شود که تا پایان دولت ۴۰۰کیلومتر راه روستایی در بشاگرد ساخته و آسفالت خواهد شد.

برنامه برای ساخت پل های ثابت و متحرک روی رودخانه جگین

وزیر راه وشهر سازی با اشاره به نیاز فوری به پل برر روی رودخانه جگین گفت:یک پل متحرک و یک پل ثابت بر رودخانه جگین ساخته خواهد شد که موجب سهولت در رفت و آمد و برقراری راه ارتباطی ۵۶ روستا در این منطقه خواهد شد.

اسلامی تصریح کرد: بنابر درخواست اهالی این منطقه برای احداث پل بر رودخانه جگین و مطرح کردن آن از سوی استاندار هرمزگان، عملیات احداث پل بر رودخانه جگین در شهرستان بشاگرد تا پایان بهمن ماه سال جاری آغاز می‌شود.

 این پل دارای ۱۲ دهنه ۱۰ متری به طول ۱۲۰ متر است که بر روی این رودخانه احداث می شود.

به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه سیلاب زیادی در شرق هرمزگان بویژه در جاسک و بشاگرد به وقوع پیوست و روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند.

بدنبال این سیلاب‌ها خسارت بسیاری به خانه‌های روستایی، تاسیسات آبرسانی و برق، ابنیه و جاده‌ها در منطقه جاسک، بشاگرد، سیریک و میناب وارد شده است.

شهرستان جاسک و بشاگرد در ۳۰۰ کیلومتری و میناب در ۹۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.