| کد خبر: 201318 |

خطوط کشتیرانی منظم ایران و عمان برقرار می شود

​محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام این مطلب که مذاکراتی برای افزایش پرواز از ایران به عمان انجام شده است از ایجاد خطوط منظم کشتیرانی بین ایران و عمان در سایه امضای توافقنامه مشترک خبر داد.

تین نیوز

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام این مطلب که مذاکراتی برای افزایش پرواز از ایران به عمان انجام شده است از ایجاد خطوط منظم کشتیرانی بین ایران و عمان در سایه امضای توافقنامه مشترک خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی کشورمان در حاشیه امضای موافقتنامه همکاری دو کشور جمهوری اسلامی ایران و سلطان نشین عمان در زمینه حمل و نقل دریایی و کشتیرانی تجاری در گفتگو با خبرنگاران، گفت: دومین سند همکاری ایران با عمان در زمینه حمل و نقل دریایی امضا شد که یکی از محورهای آن ارایه گواهینامه دریانوردان بود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سند فوق سه سال معطل مانده بود که روز گذشته (١٧ آذر) به امضای وزرای دو کشور رسید، اعلام کرد: آقای رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت تلاش کرد تا در این سفر، سند فوق نهایی شده و به امضای طرفین برسد که خوشبختانه این مهم، حاصل شد.

اسلامی تصریح کرد: به استناد این موافقتنامه خطوط کشتیرانی منظم بین دو کشور ایران و عمان برقرار میشود. همچنین استفاده از بنادر دو کشور در پرتو این توافق ملاک عمل قرار میگیرد. 

عضو کابینه دولت دوازدهم بر گسترش ارتباط و توسعه تعاملات که خواسته بازرگانان و تجار ایرانی است تاکید کرد.

وی اعلام کرد: شرکتهای ایرانی فنی- مهندسی درخواست حضور در عمان و ارایه خدمات فوق را دارند که امیدواریم این همکاری موجب تسهیل روابط تجاری دو کشور شود.

اسلامی همچنین در خصوص ارایه مجوز پرواز به برخی خطوط هوایی ایران جهت پرواز به عمان، توضیح داد: هم اکنون سه شرکت ایرانی به عمان پرواز دارند و مجوز پرواز دو شرکت عمانی جهت پرواز به ایران صادر شده است که در حال رایزنی و مذاکره برای افزایش پروازها هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.