| کد خبر: 197527 |

◄ تفاهمنامه با شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید نرم‌افزار پیش‌بینی سیلاب

وزیر راه و شهرسازی از تامین تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری سازمان هواشناسی از ساخت داخل خبر داد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید نرم‌افزارهای پر قدرت پیش‌بینی وقوع سیلاب اقدام میکنند.

تین نیوز

صبح امروز سه تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور و وزارت راه و شهرسازی در حوزه راهداری و هواشناسی به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در این مراسم عنوان کرد: یکی از سیاست‌های اصولی و پابرجای وزارت راه و شهرسازی در این دوره توجه به ظرفیت‌های داخل است.

او افزود: در شرایط کنونی کشور که تحریم‌های ظالمانه جاری است و هر روز نوع جدیدی از تحریم‌ها اعمال می‌شود، وزارت راه و شهرسازی تمام تلاش خود را برای بکارگیری توان داخلی بکار خواهد بست.

وی این تفاهم‌نامه ها را اقدامی در راستای فرهنگ‌سازی سازمانی دانست و گفت: در تفاهم‌نامه‌ای که در حوزه هواشناسی بسته شد نگاه ما به ظرفیت داخل کشور است، این در حالی است که در گذشته این سازمان تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری خود را از خارج کشور تامین میکرد.

وزیر راه و شهرسازی از امضای تفاهمنامه همکاری سازمان هواشناسی با شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید نرم‌افزارهای پر قدرت پیش‌بینی وقوع سیلاب خبر داد و گفت: نگاه دوم این وزارت خانه به هوشمندسازی حمل و نقل جاده‌ای است، چرا که حمل و نقل سهم زیادی در زندگی روزمره مردم دارد از همین رو هر چقدر بتوان راندمان حمل و نقل جاده‌ای را بالا برد بازدهی این حوزه به حداکثر خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از فناوری‌های نوین می‌توان به سمت افزایش بهره‌وری حمل و نقل جاده‌ای، هوشمندسازی ناوگان، مصرف کمتر سوخت و پیمایش بیشتر، افزایش بهره‌وری و کاهش قیمت تمام شده حرکت کنیم، افزود: از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه شهرسازی و ساخت شهرهای هوشمند، افزایش تولید مسکن و تعیین مسائل مهم بخش مسکن و تصمیم‌سازی در خصوص آن، کمک گرفته‌ایم.

او با اعلام این خبر که بخشی از اراضی شهر جدید پردیس به پارک علم و فناوری پردیس تعلق می‌گیرد، بیان کرد: دانش‌آموختگان، فناوران و پژوهشگران می‌توانند در این محیط به خلق دانش فناورانه بپردازند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در همین راستا مذاکرات انجام گرفته و شرکتهای دانش بنیان کار خود را آغاز کرده‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.