| کد خبر: 186809 |

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

◄ توافق ایران و ترکیه بر سر شبانه‌روزی شدن تردد از مرز بازرگان

با توجه به ظرفیت دو کشور برای بهره‌برداری بهتر در زمینه‌های گوناگون برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است که یکی از این پیشنهادات ایجاد خط جدید ریلی بین دو کشور است و آمادگی کامل برای جذب سرمایه‌گذار از سوی کشور ترکیه نیز وجود دارد تا این پروژه هرچه زود تر اجرایی شود.

تین نیوز

وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد: بخش حمل‌ونقل برای تحقق تراز تجاری 30 میلیارد دلاری بین ایران و ترکیه تمام تلاش خود را می‌کند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محمد اسلامی در نشست خبری هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک حمل‌ونقل ایران و ترکیه، عنوان کرد: برگزاری این اجلاس پس از 7 سال در این برهه زمانی صورت می‌گیرد و با گذشت حدود 4 ماه از شورای عالی همکاری دو کشور که با حضور رئیس‌جمهور ایران وترکیه در آنکارا انجام شد، نشان از اراده رهبران دو کشور برای گسترش همکاری‌ها میان ایران و ترکیه دارد.

اسلامی در ادامه عنوان کرد: تحقق هدف تبادلات تجاری و همکاری اقتصادی 30 میلیارد دلاری در سال با زمینه سازی‌ که برای توسعه تبادلات بین دو کشور فراهم شده؛ دست‌یافتنی است.

وی افزود: ایران و ترکیه در این اجلاس در چهار حوزه حمل‌ونقلی تفاهم‌نامه‌های ارزشمندی را امضا کردند؛ در بحث جاده‌ای رفع توقف و شبانه‌روزی شدن مرزهای دو کشور در مناطق بازرگان و دوبلاغ و تسهیل رفت‌وآمد برای کامیون‌های باری برای دو کشور و سایر کشورها توافق شد.

او در خصوص توافقات انجام گرفته در بخش دریایی گفت: توسعه همکاری‌های دریایی و بندری و افزایش تبادلات در این حوزه  از مواردی است که در آنها تعاملات زیادی صورت گرفته است

وی با اشاره به مذاکرات حوزه ریلی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت دو کشور برای بهره‌برداری بهتر در زمینه‌های گوناگون برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است که یکی از این پیشنهادات ایجاد خط جدید ریلی بین دو کشور است و آمادگی کامل برای جذب سرمایه‌گذار از سوی کشور ترکیه نیز وجود دارد تا این پروژه هرچه زودتر اجرایی شود.

 اسلامی خاطرنشان کرد: شرایط سرمایه‌گذاری در ساخت راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان نیز وجود دارد تا شاهد تکمیل و بهره‌برداری هرچه زودتر از این خط‌آهن نیز باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.