| کد خبر: 183712 |

حراست وزارت راه و شهرسازی پیگیر هدف ساخت 400هزار احد مسکن

رئیس مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی با اشاره به هدف‌گذاری ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور بخش مسکن با شقوق مختلف آن را از مباحث مهم مورد پیگیری حراست دانست.

تین نیوز

رئیس مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی با اشاره به هدف‌گذاری ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور بخش مسکن با شقوق مختلف آن را از مباحث مهم مورد پیگیری حراست دانست.

به گزارش تین‌نیز به نقل از وزارت راه و شهرسازی سید عیسی حسینی رئیس مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی در سفر به استان بوشهر در جمع مدیران کل تابعه وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه کار و رسالت تعیین شده برای حراست دارای گستردگی و جامعیت بوده و بر خلاف نگاه سنتی مجموعه حراست هم سطح و هم تراز کل مجموعه وزارتخانه است، گفت: چرا که هر یک از معاونت ها و بخش های مختلف به فراخور حوزه مأموریتی خود مسئولیت دارند و پاسخگو هستند اما مجموعه حراست در همه ابعاد و حوزه مسئولیت دارد. رصد، نظارت، شناخت، پیگیری و حل چالش و مشکلات در همه بخش ها از وظایف حراست به شمار می آید به همین لحاظ گستره کار بسیار وسیع است.

وی افزود: مردم از دستگاه‌های دولتی و وزارت راه و شهرسازی انتظارات زیادی دارند انتظار این است که به مشکلات مردم توجه و حل شود. وزارت راه و شهرسازی وزارتخانه تخصصی با وظایف متعدد و متکثر است ، همین میزان باید کارها با مهارت و تخصص تعریف و دنبال شود اگر وظایف محول شده به وزارت راه و شهرسازی به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف راهسازی، مسکن به سرانجام برسد قطعاً خدمت بزرگی برای کشور و مردم صورت خواهد گرفت.

رئیس مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی با اشاره به هدف‌گذاری ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور بخش مسکن با شقوق مختلف آن را از مباحث مهم مورد پیگیری حراست دانسته و تأکید کرد: باید با همراهی مدیران، کارشناسان و سایر بخش‌های دولتی این مهم محقق و مشکلات مردم در تأمین مسکن مناسب مرتفع گردد.

وی در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب بر مدیریت جهادی و انقلابی تاکید کرد و افزود، حتماً باید با روحیه جهادی و انقلابی کارهای خود را پیش برده و کارایی دستگاه‌ها را بالا ببریم. زمانی موفق هستیم که از نگاه خدمت گیرندگان ببینیم اگر رضایتمندی باشد معلوم می شود در کارمان موفق بوده‌ایم، اگر رضایتمندی مردم و مخاطبین را همراه نداشته باشیم موفق نبوده‌ایم. لذا باید تلاش کرد تا کارآمدی دستگاه‌ها و به تبع رضایتمندی و مشروعیت خود را بیابیم. اگر دستگاه‌ها و مجموعه کارکنان وظایف خود را به درستی انجام دهند به یک قدرت امنیت‌زایی برای کشور تبدیل خواهند شد ما با کارآمدی، تهدیدات غیر متشکل که ریشه در عملکرد دستگاه‌ها و سازمان‌ها دارد را کنترل و به فرصت تبدیل خواهیم کرد.

حسینی در ادامه تأکید کرد: هر کجا نگاه ما و دستگاه‌های اجرایی منطبق بر نگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باشد موفق هستیم و هر کجا خدایی ناکرده از نگاه انقلاب و رهبری فاصله گرفتیم قطعاً موفقیت در کار حاصل نخواهد شد.

وی افزود مدیران دستگاه‌های اجرایی باید اراده جبران اشتباهات و خطاها را داشته باشند و به باز تعریف روش‌های کاری پرداخته و ضمن شناسایی نقاط ضعف گذشته تلاش مضاعفی برای برطرف نمودن و تصحیح خطاها و ضعف ها  داشته باشند. یکی از ضعف‌ها نگاه غیرحرفه‌ای و تخصصی حاکم بر برخی دستگاه‌هاست ما الزاماً باید در رویکردها، برنامه‌ها و تصمیم‌گیری هایمان حقوق عامه و منافع عمومی را به سایر مباحث ترجیح داده و به پیش بردن برنامه‌ها با نگاه تخصصی توجه جدی کنیم. در کارها بخصوص اجرای پروژه اولویت‌های اساسی و کلان به دور از نگاه‌های معمول و حاشیه‌ای مورد تأکید است. اگر با این نگاه کارهایمان را پیش بریم قطعاً رضایتمندی حاصل است در غیراینصورت جفا و ظلم کرده‌ایم.

رئیس مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند انقلاب دچار رکود و خموشی نشده است و چالش‌ها و نحوه مدیریت آن‌ها نباید ما را به بن بست برساند مدیریت چالش ها به عنوان یک اصل در کارهایمان باید مورد توجه قرار گیرد  باید با خلاقیت و نگاه بلند نسبت به حل مشکلات و مسئله‌ها اقدام کرد و در حل آنها دچار روزمرگی نشده و مشکلات به وضعیت جاری و ساری تبدیل نشود باید مراقبت کرد نگاههای بلند و خلاق فروکش نکند . یاس و ناامیدی ابزار دشمن است باید مواظب باشیم فرصت‌ها را از دست ندهیم نباید به مسائل حاشیه ای پرداخته شود چرا که وقت و انرژی هدر خواهد رفت و هزینه گزاف تحمیل می شود .

 حسینی افزود: بهبود و ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد باید مورد توجه جدی مدیران و کارکنان قرار گرفته و با بسط و توسعه نظارت همگانی همه به وظایف خود بخصوص وظایف مشخص شده در قانون سلامت اداری احاطه و تسلط داشته باشند فساد اداری حتی در کمترین سطح آن برای نظام جمهوری اسلامی قابل پذیرش نیست.

وی تصریح کرد: براساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توجه به علم و پژوهش بخصوص در انجام طرح‌ها و پروژه‌ها، توجه به معنویت و اخلاق ، توجه به اجرای عدالت در امور و منطبق کردن وظایف با الزامات اقتصاد مقاومتی از مسائل مهمی است که مدیران باید برای آن برنامه داشته باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.