| کد خبر: 183030 |

ستاری در نامه ای خطاب به اسلامی؛

◄ موانع صنعت هوایی مانع توسعه شده است

اخیراً سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی به موانع موجود در حوزه هوانوردی عمومی اشاره کرده و پیشنهاداتی راهبردی در جهت توسعه هوانوردی عمومی در کشور داده است.

تین نیوز

حدود یک ماه گذشته، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نامه‌ای به وزیر راه‌وشهرسازی به موانع موجود در حوزه هوانوردی عمومی اشاره کرد و پیشنهاداتی راهبردی در جهت توسعه هوانوردی عمومی در کشور داده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در نامه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری آمده است؛ از آن‌جایی که توسعه هوانوردی عمومی یکی از اهداف توسعه سند هوافضای کشور است بهبود کسب‌وکار حوزه هوانوردی عمومی در دو دسته بالادستی (تولیدکنندگان محصولات) و پایین‌دستی (ارائه‌دهندگان خدمات) از اولویت‌های ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل‌ونقل پیشرفته است.

در ادامه عنوان شده است؛ طبق بررسی‌های به عمل آمده از فعالان بالادستی و پایین‌دستی در این حوزه مشخص شد مواردی هم‌چون افزایش هزینه‌های فرودگاهی و ناوبری با توجه به نوسانات اخیر نرخ ارز، روند نامناسب توسعه فرودگاه‌های هوانوردی عمومی و عدم وجود قوانین شفاف و مدرن در حوزه هوانوردی عمومی در سازمان هواپیمایی کشوری اهم مشکلات و موانع موجود در این حوزه است  که در صورت رفع  ضمن توسعه هوانوردی عمومی در کشور، اشتغال‌زایی مناسبی را فراهم می‌آورد.

سورنا ستاری در این نامه خطاب به وزیر راه و شهرسازی برخی رفع این موانع پیشنهاداتی را عنوان کرده که به شرح زیر است:

1. حذف و یا کاهش حداقل 50‌درصدی هزینه‌ای فرودگاهی و ناوبری در حوزه هوانوردی عمومی و همکاری شرکت فرودگاه‌های کشور. در حال حاضر این هزینه 15 دار به ازای هر ناوبری، 15 دلار به ازای هر نشست‌وبرخاست (با احتساب ارز آزاد) است که با در نظر گرفتن افزایش اخیر نرخ ارز رقم قابل‌توجهی است که منجر به کاهش تقاضا در این حوزه شده است.

2. ایجاد فرودگاه‌های کوچک در حومه شهرستان‌ها با همکاری بخش خصوصی از طریق احیا و بازسازی باندهای کشاورزی که بیش از 600  باند در کشور است این در حالی است که در حال حاضر تعداد مراکز هوانوردی عمومی فعال در کشور 22 مرکز است.

3. قطعی کردن طرح 21 ماده مصوب کمیته سیاست‌گذاری هوانوردی عمومی که با تائید رئیس محترم سازمان هواپیمایی کشور رسیده است.

photo_2019-02-27_11-07-13 (2)

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.