| کد خبر: 182717 |

دبیر علمی دومین جشنوارهHSE عنوان کرد:

◄ چرخه پایش، پاشنه آشیل HSE است

یکی از چرخه‌ها در HSE، چرخه پایش است که به عنوان مهم‌ترین وسیله ارزیابی مورد استفاده است که اگر چنین نباشد در برخی موارد به بیراهه خواهیم رفت.

تین نیوز

دومین جشنواره نشان تعالی سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاونان وزیر و شهردار تهران در سالن همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، دبیر علمی دومین جشنوارهHSE، گفت: در این دو سال سعی شد تا انگیزش کافی در به‌کار گیری مدل‌ها به وجود بیاید.

کاظم نعیمی‌مطلق در ادامه به مبحث نظارت اشاره کرد و افزود: امروزه نگاه‌ها در سطح بین‌الملل صرفا نگاه تنبیهی نیست و مدل انگیزشی طرفداران بسیاری دارد.

وی با تاکید بر این که تعالیم دینی ما نیز حوزه انگیزشی ارجح بر مدل‌های تنبیهی است، گفت: یکی از چرخه‌ها در HSE، چرخه پایش است که به عنوان مهم‌ترین وسیله ارزیابی مورد استفاده است که اگر چنین نباشد در برخی موارد به بیراهه خواهیم رفت.

نعیمی‌مطلق به ۴ محور HSE، پرداخت و گفت: نظارت، بازرسی، ممیزی  و ارزیابی از اصول مهم در مهندسی HSE و نقشه راه مورد توجه هستند.

در ادامه این مراسم مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اشاره به دستاوردهای جشنواره نشان تعالی گفت: برای شروع کار لازم بود تا برنامه‌هایی به منظور آشنایی بیش‌تر با مساله ایمنی داشته باشیم، چرا که صاحبان کارگاه‌های ساختمانی خیلی تمایل به ارزیابی نداشتند.

حامد مانی‌فر با تاکید بر این نکته که  مساله ایمنی در کشور ما خیلی مورد توجه قرار نگرفته بود، عنوان کرد که  ایمنی در کارگاه‌های کوچک و بزرگ برای دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از  اهمیت بسیاری برخودار است. خوشبختانه هم‌زمان با برگزاری اولین جشنواره تعالی بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران استقبال خوبی با HER داشتند.

مانی‌فر برگزاری آزمون به منظور انتخاب ارزیابان را یکی دیگر از دستاوردهای برگزاری جشنواره تعالی دانست و گفت: برای انجام کار ارزیابی مقرر شد تا با برگزاری آزمون الکترونیک ارزیابان،  تعدادی ارزیاب ساختمانی از سراسر کشور انتخاب شوند که پس از برگزاری آزمون هزار نفربرگزیده و مورد آموزش قرار گرفتند. که در سال۹۷ نیز هفت صد نفر به این تعداد افزوده شد و در حال حاضر ۱۷۰۰ ارزیاب فعال در بخش HSE، مشغول به‌کار هستند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.