| کد خبر: 182186 |

◄ راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان به شرکت ساخت و توسعه بازگشت

باند دوم نیک‌آباد-حسن‌آباد، هرند-کوهپایه و روکش آسفالت ورزنه-حسن‌آباد واقع در شرق استان اصفهان با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

تین نیوز

باند دوم نیک‌آباد-حسن‌آباد، هرند-کوهپایه و روکش آسفالت ورزنه-حسن‌آباد واقع در شرق استان اصفهان با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی بابیان این‌که رشد و پیشرفت نیازها را متفاوت می‌کند تصریح کرد: در دهه گذشته بودجه عمرانی کشور صرف مسائل شبه جاری مانند یارانه پرداختی شده است و در مقابل اعتبارات و بودجه جاده‌ها و زیربناها با استفاده از منابع گوناگون و متفاوت تأمین می‌گردید.

اسلامی افزود: در شرایط کنونی باید نیازهای مردم اولویت‌بندی و به آن‌ها پرداخته شود و در همین شرایط دشوار با توجه به برنامه محوری نسبت به رفع مشکلات مردم اقدام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت ناهمواری راه‌های کشور اظهار داشت: از طریق سامانه PMS تمامی راه‌ها شامل راه‌های اصلی، فرعی و روستایی اسکن و سندسازی شده‌اند. در قالب برنامه در راستای بهسازی و ترمیم در دست اجرا قرار خواهند گرفت.

این مقام مسئول از پیگیری بند (و) تبصره پنج قانون برای تهاتر مطالبات و بدهی پیمانکاران حوزه راه‌سازی خبرداد و افزود: سه‌هزار و ۳۰۰ نقطه پرتصادف شناسایی‌شده و هزار و ۷۰۰ نقطه در اولویت قرار دارد و با توجه به درخواست اعتبار سه‌هزارمیلیارد تومانی به‌دنبال اقدام جدی برای رفع این نقاط در سال ۹۸ هستیم.

او درخصوص مباحث الحاق به محدوده اظهار داشت: تخصیص زمین به خانه‌اولی‌ها در اولویت قرار دارد اما عموم مربوط به شهرسازی و مسکن شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر به شورای برنامه‌ریزی استان تخصیص اعتبارشده است اما برای شرق استان اصفهان، حق تفکیک باهدف رفع مشکلات مردم به همکاری استانداری و بنیاد مسکن تأکید شده است. هم‌چنین مشکلات مربوط به مسکن مهر نیز در شورای مسکن استان موردبررسی و نسبت به رفع آن‌ها اقدام خواهد شد.

اسلامی در ادامه به مشکلات مربوط به تخصیص قیر برای روسازی راه‌ها به‌ویژه باندهای دوم اشاره کرد و گفت: متأسفانه طی ۶ ماه اول سال قیر تخصیص نیافت اما یک ماه گذشته قیر از حالت بحران خارج‌شده و به‌طور مستمر درحال تخصیص است اما تأکید ما اجرای روسازی صحیح و درست با توجه به وضعیت آب‌وهوا و ماندگاری پوشش جاده‌ها است.

وزیر راه و شهرسازی درخصوص مشکلات فرودگاه اصفهان نیز بیان داشت: ازنظر وزارت راه و شهرسازی ۴۳۵ هکتار مربوطه باید مورد کارشناسی و رفع‌ورجوع قرار گیرد؛ اما در ادامه کار توسعه باید از طریق سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی انجام شود.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به درخواست‌های نمایندگان مجلس استان اصفهان در مجلس نسبت به‌تصریح عملیات اجرایی راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان بیان داشت: تمامی پروژه‌هایی که از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل به شرکت راه‌آهن واگذارشده بود ۱۵ روز قبل در جلسه‌ هیأت دولت مطرح شد تا مجدد به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل بازگردد، زیرا معتقدیم شرکت راه‌آهن به‌عنوان بهره‌بردار مطرح است و اساس تأسیس شرکت ساخت و توسعه نیز برای ساخت و تکمیل پروژه‌های زیربنایی حمل‌ونقل بوده است.

او درخصوص پروژه‌های قابل‌اجرا در بافت فرسوده تأکید کرد: اگرچه اختیار امور مربوط به استانداران ابلاغ‌شده است اما اجازه نمی‌دهیم یک قرآن از اعتبارات مربوط به پروژه‌های بازآفرینی شهری و بافت‌های فرسوده صرف کارهای نمایشی شود. اولویت در بافت‌های فرسوده مسکن است و بازآفرینی در جمعیت آن منطقه خود را نشان می‌دهد که درصورت جمعیت‌پذیری و رشد مناطق، تزیین محلات از طریق مردم همان محل یا منطقه انجام خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.