| کد خبر: 175913 |

◄ تلاش راه‌آهن برای فعالیت بخش خصوصی در حوزه ریلی

عملیاتی شدن بسیاری از مصوبات و قوانین در زمینه حمل‌ونقل ریلی بستگی به پیگیری فعالان بخش خصوصی ریلی دارد که نمونه این امر در حل مشکل مالیات بر ارزش‌افزوده مشهود است.

تین نیوز

متناسب با شرایط موجود، به طراحی برنامه‌‌های جدیدی نیاز است تا به این وسیله مسیرها کوتاه‌تر و تصمیم‌گیری‌ها سهل‌تر شود و تعامل میان راه‌آهن و بخش خصوصی افزایش‌ یابد.

رسولی

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، عضو هیات‌مدیره راه‌آهن در نشست هم‌اندیشی بررسی ظرفیت‌های موجود در قانون بودجه سال ۱۳۹۷ و برنامه ششم توسعه، با بیان این مطلب افزود: حل بسیاری از مشکلات موجود در صنعت ریلی، یک‌شبه حاصل نمی‌شود و نیازمند حوصله، تدبیر و پشتکار است.

سعید رسولی ادامه داد: در سال‌های اخیر بسیاری از مشکلات صنعت ریلی، حل و گشایش‌های زیادی با همراهی دولت حاصل شده است.

رسولی با بیان ضرورت هم‌فکری راه‌آهن با بخش خصوصی ریلی اضافه کرد: همواره همراهی این دو بخش نتیجه‌بخش بوده و اگر در طرح مسائل و مشکلات در فضای صمیمی و همدلی فعال‌تر عمل کنیم، زودتر به نتیجه می‌رسیم.

این عضو هیات‌مدیره راه‌آهن تشریح کرد: عملیاتی شدن بسیاری از مصوبات و قوانین در زمینه حمل‌ونقل ریلی بستگی به پیگیری فعالان بخش خصوصی ریلی دارد که نمونه این امر در حل مشکل مالیات بر ارزش‌افزوده مشهود است.

رسولی به ظرفیت‌های قانونی بودجه درسال ۹۷ اشاره و تاکید کرد: اگر از ظرفیت‌ها استفاده نکنیم، نمی‌توانیم در سال ۹۸ خواستار تمدید یا افزایش کمک‌ها شویم؛ از این رو اقدام‌ها طبق بودجه سال و با اختیارات قانونی باید با جدیت دنبال شود تا بتوانیم سال آینده، آن را توسعه دهیم و از نتایج آن کشور و مردم عزیز را بهره‌مند سازیم.

او با طرح برخی از ظرفیت‌ها در قانون برنامه بودجه و سایر قوانین از جمله قانون برنامه ششم توسعه و قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و با تشریح موارد مندرج در آن، گفت: میزان مطالبات شرکت‌ها از دولت و بدهی‌های دولت به شرکت‌های خصوصی بر اساس ارقام اعلام‌شده توسط ذی‌نفعان تاکنون ۸۶ میلیارد تومان اعلام شده اما شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از ظرفیت بند «و» تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۷ برای دریافت مطالبات خود از دولت اقدام کنند و راه‌آهن در چارچوب قوانین و مقررات، آمادگی هرگونه همکاری در این زمینه با شرکت‌ها را دارد.

این مقام مسئول در شرکت راه‌آهن همچنین با تشریح سبد منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷، مخاطب این قانون را شرکت‌ها و فعالان بخش ریلی دانست و با اعلام آمادگی دفتر برنامه‌ریزی و بودجه و سایر دفاتر و معاونت‌های راه‌آهن برای مساعدت با بخش خصوصی ریلی از شرکت‌ها خواست تا با ارائه طرح‌ها و پروژه‌های خود از این منابع استفاده کنند.

رسولی با بیان اینکه حیات شرکت راه‌آهن و بخش خصوصی به یکدیگر گره‌خورده است، افزود: همه باید به سمت تعادل برویم و با همدلی و مشارکت و رعایت منافع ملی و بنگاهی در کنار هم از ظرفیت‌های موجود حداکثر استفاده را داشته باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.