| کد خبر: 176543 |

◄ سازوکار تأمین مسکن هفته دیگر اعلام می‌شود

با توجه به وعده‌های محمد اسلامی، وزیر راه‌وشهرسازی درباره بهبود شرایط تامین مسکن اقشار کم‌درآمد و متوسط هفته‌های آینده‌ساز و کار این بخش را اعلام خواهد شد.

تین نیوز

با توجه به وعده‌های محمد اسلامی، وزیر راه‌وشهرسازی درباره بهبود شرایط تامین مسکن اقشار کم‌درآمد و متوسط هفته‌های آینده‌ساز و کار این بخش را اعلام خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با اشاره به اینکه طبق قانون اساسی ما وظیفه‌داریم زمینه تامین مسکن مردم را فراهم کنیم اظهار کرد: من در برنامه خود در مجلس سازوکار تولید مسکن توسط بخش خصوصی را اعلام کردم تا تامین مسکن برای اقشار کم‌درآمد و متوسط به یک جریان دائمی تبدیل شود.

او با اشاره به اینکه ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای بازار مسکن وظیفه ماست خاطرنشان کرد: باید تولید مسکن توسط تشکل‌های واجد شرایط و دارای صلاحیت انجام شود و مردم از این بابت مطمئن باشند که مسکن آنها توسط تشکل‌های دارای صلاحیت تامین شود. موانع پروژه‌های نیمه تمام با هر عنوانی که هستند از جمله مسکن مهر یا مسکن اجتماعی را برطرف می‌کنیم.

وزیر راه‌وشهرسازی در پاسخ به این پرسش که چه رویکردی در تکمیل مسکن مهر دارید، بیان کرد: مسکن مهر یک پروژه است و عده‌ای از مردم ثبت‌نام کرده و قرارداد بستند. البته در جانمایی، شرایط قرارداد و شرایط حقوقی و فنی دقت لازم انجام‌نشده است و باید این مشکلات را حل کنیم. اهتمام ما این است که زیرساخت‌های مسکن مهر را با کمک دستگاه‌ها حل کنیم که البته مردم هم باید به ما کمک کنند.

اسلامی درباره برنامه‌های خود برای احیای بافت فرسوده تصریح کرد: بافت فرسوده شامل حاشیه‌نشینی و بافت تاریخی می‌شود و باید بافت تاریخی احیاشده و در آن ارزش‌افزوده ایجاد شود. بافت فرسوده نیز باید جایگزین شود. طبق برنامه ششم 100 هزار وارد مسکونی در سال در بافت‌های فرسوده جایگزین شود و برنامه ما احیای بافت فرسوده به صورت شهرستانی و محله به محله است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.