| کد خبر: 175402 |

◄ واگذاری 2500 کیلومتر آزادراه به بخش خصوصی

2500 کیلومتر آزادراه با بیش از 700 میلیاردتومان گردش مالی به بخش‌خصوصی واگذارشده است.

تین نیوز

2500 کیلومتر آزادراه با بیش از 700 میلیاردتومان گردش مالی به بخش‌خصوصی واگذارشده است.

مهدی حیدری، مدیرکل جذب سرمایه وزارت راه و شهرسازی با اعلام این خبر گفت: ما هم‌اکنون فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار، ترمینال فرودگاه امام‌خمینی ­­و نیز ترمینال شیراز را به بخش‌خصوصی واگذار و بیش از 12 قرارداد آزادراه جدید را نیز با مشارکت بخش‌خصوصی منعقد کرده‌ایم.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از صداوسیما، حیدری با تأکید براین نکته که برای واگذاری لزوماً بستر قانونی تبصره 19 مبنا محسوب نمی‌شود افزود: ارزش ریالی این واگذاری‌ها رقمی حدود ­30 هزار میلیاردتومان برآورد شده است.

او­ افزود: حجم فعالیت‌هایی که وزارت راه و شهرسازی در سطح ملی انجام داده است نیازمند مبلغی بالغ‌بر 250 هزار میلیاردتومان است ­که قطعاً چنین منبع مالی از طریق ردیف‌های بودجه‌ای در سنوات مختلف به دست نمی‌آید.

او گفت: به‌منظور تکمیل همه ­پروژه‌هایی که پیوست قانون است و مسئولیت اجرایی شدن آنها برعهده وزارت راه و شهرسازی است ­­تغییر رویکرد به سمت بخش‌خصوصی و نیز واگذاری طرح‌ها یک الزام محسوب می‌شود که در این راستا این وزارتخانه­­­ اقدامات خوبی انجام داده است.

حیدری تصریح کرد: برای واگذاری طرح‌ها، وزارت راه و شهرسازی تنها وزارتخانه‌ای است که یک قانون خاص به نام قانون احداث پروژه‌های عمرانی حوزه راه و ترابری تدارک دیده است، ضمن اینکه ناگفته نماند این قانون در سال 1366 به تصویب رسیده و آئین‌نامه اجرایی آن نیز در سال 1367 ابلاغ‌شده ­و درنهایت در سال 1395 بروز رسانی شده است.

مدیرکل جذب سرمایه و تجهیز منابع وزارت راه ادامه داد: پیرو این قانون تاکنون توانسته‌ایم پروژه‌های زیادی را در سطح ملی به بخش‌خصوصی واگذار کنیم که درحال‌حاضر در مرحله احداث و بهره‌برداری هستند.

او گفت: در کنار قانون ویژه وزارت راه،​ قانون‌گذاران مجلس نیز به‌وسیله تصویب تبصره 19 قانون بودجه سال‌جاری،​ شرایط جدیدی را به‌منظور انجام واگذاری‌ها ایجاد کرده‌اند که هم‌اکنون شرکت راه‌آهن و شرکت عمران شهرهای جدید پروژه‌هایشان را به‌وسیله آن واگذار کرده‌اند.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم و دوازدهم اعتقاد زیادی به خصوصی‌سازی کلیه فعالیت‌های سیاسی دارد و در این مسیر تلاش داشته تا پروژه‌های راه‌سازی و ... متعلق به این وزارت را به بخش‌خصوصی واگذار کند.

چنین سیاستی باعث شده تا پروژه‌های وزارت راه در حوزه‌های مختلف بسیار سریع‌تر پیشرفت داشته باشند و بسیاری از معضلات حمل‌ونقلی در این دوره وزارت حل شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.