| کد خبر: 170082 |

◄ گزارش آخوندی از نتایج جلسات فشرده با نمایندگان کامیون‌داران

اقدامات مشترک دولت و انجمن‌های صنفی برای رفع مشکلات رانندگان و کامیون‌داران تا اینجا موفقیت‌آمیز بوده است. عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب گفت: رأی رانندگان تسهیلاتی در حوزه‌های بیمه، تأمین قطعات پرمصرف، افزایش کرایه حمل بار، تخصیص سوخت و اصلاح رابطه با شرکت‌های حمل‌ونقلی درنظر گرفته‌شده است.

تین نیوز

اقدامات مشترک دولت و انجمن‌های صنفی برای رفع مشکلات رانندگان و کامیون‌داران تا اینجا موفقیت‌آمیز بوده است.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب گفت: رأی رانندگان تسهیلاتی در حوزه‌های بیمه، تأمین قطعات پرمصرف، افزایش کرایه حمل بار، تخصیص سوخت و اصلاح رابطه با شرکت‌های حمل‌ونقلی درنظر گرفته‌شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، آخوندی در گفت‌وگوی زنده با اخبار شبکه یک سیما، با اشاره به مذاکرات انجام‌شده برای رفع مشکلات رانندگان و کامیون‌داران گفت: در این مدت ارتباطات گسترده‌ای را باهمکاران حوزه حمل‌ونقل و نمایندگان کامیون‌داران و رانندگان داشتیم.

آخوندی با اشاره به دو جلسه خود با اعضای کانون‌های حمل‌ونقل در تاریخ‌های ۵ خرداد و ۲۴ تیرماه گفت: در این دو جلسه تمام مشکلات موجود مرور و بررسی شد. فهرست بلندی از مشکلات رانندگان و کامیون‌داران وجود داشت که مسائلی مانند بیمه، رابطه رانندگان با شرکت‌ها، سهم رانندگان از بارنامه، نحوه تعیین قیمت بارنامه، دسترسی به قطعات پرمصرف مثل لاستیک و قطعات یدکی و بیمه تأمین اجتماعی را شامل می‌شد.

او ادامه داد: خوشبختانه بین این دو جلسه کارگروه مشترکی را تنظیم کردیم که بتوانیم اقدامات را باهم و به‌صورت مشترک پیش ببریم تا این‌گونه نباشد که فقط دولت یک‌جانبه تصمیم‌گیری کند. تاکنون هشت جلسه کارگروه مشترک باهدف بررسی مشکلات تشکیل‌شده است.

آخوندی در مورد مسئله بیمه رانندگان گفت: از انجمن‌های صنفی رانندگان پشتیبانی کردیم تا شرکت‌ها موظف شوند بیمه تکمیلی رانندگان را اعمال کنند. اکنون این روند برای حدود ۹۰۰ هزار نفر در تمام شرکت‌های حمل‌ونقلی آغازشده و در مرحله استعلام از شرکت‌های بیمه قرار دارد. دولت حمایت می‌کند که این اقدام به‌زودی به انجام برسد.

این عضو کابینه دوازدهم به بحث افزایش کرایه حمل بار نیز اشاره کرد و افزود: در موردبحث قیمت حمل‌ونقل توافقی شده بود که با توجه به افزایش قیمت مجموعه عوامل حمل‌ونقل، کرایه حمل بار نیز تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کند که این کار انجام شد.

رسیدگی فوری به شکایات رانندگان

وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود به اصلاح رابطه رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقلی اشاره کرد و گفت: برای ایجاد نظمی مطلوب در رابطه رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقلی که اصلی‌ترین خواسته رانندگان به‌شمار می‌رود، مبنا را بر یک نوع نظارت عمومی توسط رانندگان و شفافیت اطلاعات گذاشتیم.

او افزود: منظور از شفافیت اطلاعات این است که هر بارنامه‌ای که صادر می‌شود، اطلاعات صاحب بار، شرکت، صاحب کامیون و راننده را شامل شده و یکسان باشد. با این روش راننده می‌داند این بارنامه چه قیمتی دارد، چه محموله‌ای را شامل می‌شود و سهم راننده، شرکت حمل‌ونقل، صاحب کامیون و بیمه‌ها از این بارنامه چقدر است.

تأمین قطعات مصرفی با ارز دولتی

وزیر راه و شهرسازی، از تأمین قطعات پرمصرف مانند لاستیک و سایر قطعات به‌عنوان اقدام دیگر دولت برای ارائه تسهیلات به رانندگان و کامیون‌داران یادکرد و گفت: چیزی در حدود ۳۶ هزار قطعه لاستیک تا روز دوشنبه هفته قبل میان رانندگان و کامیون‌داران توزیع شد.

او ادامه داد: علاوه‌بر این، قرار بر آن شد که دولت از انجمن‌های صنفی رانندگان و کامیون‌داران در بحث تأمین این قطعات حمایت کند.

آخوندی توضیح داد: اعلام کردیم اگر انجمن‌های صنفی علاقه‌مند باشند اقدام به واردات مستقیم این قطعات کنند، دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی دراختیار آن‌ها قرار می‌دهد. انجمن‌های صنفی از این طرح استقبال کردند و قرار شد اقدامات لازم را داشته باشند.

این عضو کابینه دوازدهم به مسئله تأمین سوخت ماشین‌های سنگین نیز اشاره کرد و گفت: در بحث سوخت، محدودیت منطقه‌ای وجود داشت که لغو و قرار شد که متناسب با پیمایش سوخت دراختیار رانندگان قرار بگیرد.

آخوندی گفت: امروز در هیأت وزیران گزارشی از آخرین مذاکرات با نمایندگان انجمن‌های صنفی ارائه کردم. خوشبختانه دولت از تمامی تصمیمات حمایت کرد و دستورات لازم به وزارتخانه‌های ذی‌ربط داده شد.

جلسه روز گذشته وزارت راه و انجمن‌های صنفی رانندگان دارای بار مثبتی بوده و قرار شد تا رانندگان ناظران فعال راهداری برای ثبت تخلفات شرکت‌های باربری باشند تا دیگر در حق رانندگان اجحافی نشود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.