| کد خبر: 167600 |

نماینده مجلس شورای اسلامی اعلام کرد‌

اختصاص ۱۰ میلیارد دلار اعتبار برای فاینانس پروژه‌های حمل‌‌و‌نقل

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس‌ با اشاره به اختصاص ۱۰ میلیارد دلار اعتبار در بودجه ۹۷ جهت فاینانس پروژه‌های بزرگ حمل و نقل، خواستار تسریع روند ساخت کریدورهای ریلی جهت اتصال به بنادر شد.

تین نیوز

 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس‌ با اشاره به اختصاص ۱۰ میلیارد دلار اعتبار در بودجه ۹۷ جهت فاینانس پروژه‌های بزرگ حمل و نقل، خواستار تسریع روند ساخت کریدورهای ریلی جهت اتصال به بنادر شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، احمدعلی کیخا درباره‌ نقش کریدورهای ریلی در توسعه بنادر، اظهار کرد: در شرایط فعلی باید سرعت ایجاد کریدورهای ریلی جهت اتصال به بنادر کشور افزایش یابد و به همین منظور نیز در بودجه سال ۱۳۹۷ سهمی معادل ۱۰ میلیارد دلار برای  فاینانس پروژه‌های بزرگ حمل و نقل نظیر راه‌آهن از محل صندوق توسعه ملی دیده شده است.

وی ادامه داد: مطمئناً توسعه زیرساخت‌های ریلی نقش بسیار زیادی در توسعه بنادر دارد و همان میزان که ایجاد یک بندر در رونق اقتصادی کشور اثرگذار است، راه‌های دسترسی آن نیز از این قضیه مستثنی نیست.  

نماینده زابل، زهک و هیرمند در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: بندر تنها یک پایانه وارداتی و صادراتی است که نیازمند مجموعه اقدامات تکمیلی و پشتیبانی است.

کیخا ادامه داد:‌ اقدامات پشتیبانی شامل کریدورهای ارتباطی نظیر راه‌آهن و بزرگراه است تا بتوان بار را از کارخانجات تولیدی کشور به بنادر و از آنجا به سایر نقاط دنیا جابه‌جا کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس‌ افزود: با ایجاد یک بندر ظرفیت‌های قابل ملاحظه‌ای در بخش بارگیری و تخلیه کالا شکل می گیرد، اما متاسفانه از ظرفیت موجود بنادر به دلیل کمبود در زیرساخت های ریلی آن گونه که باید و شاید استفاده نمی‌شود و باید روند ایجاد کریدورهای ریلی جهت اتصال به بنادر افزایش پیدا کند.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.