| کد خبر: 163907 |

◄ راهکار وزیر راه و شهرسازی برای جبران کاهش بودجه در سال 97

وزیر راه و شهرسازی به تأمین مالی پروژه‌ها از شرکت‌های خصوصی و فاینانس خارجی در سال جدید تأکید کرد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی به تأمین مالی پروژه‌ها از شرکت‌های خصوصی و فاینانس خارجی در سال جدید تأکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز، عباس آخوندی به کاهش بودجه وزارت راه و شهرسازی در سال 97 اشاره کرد و گفت: سال ۹۷ ازنظر اقتصادی و از جهت بودجه اعتباری عمرانی کشور سال دشوارتری است.

او درباره تأمین مالی پروژه‌ها گفت: در سال جدید تمرکز بر پروژه‌هایی است که امکان تأمین مالی از بازارهای خارجی و بازار داخلی اعم از بخش خصوصی و بازار سرمایه و یا تأمین مالی بین‌المللی دارد یا از اهمیت بسزایی برخوردار است.

آخوندی به فرارو نشیب‌های سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال ۹۶ سال سختی بود اما موفق شدیم در مجلس بازگوکننده زحمات و تلاش‌های همکاران باشیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به گفت: بازآفرینی شهری  مبحثی است که حتی رئیس‌جمهوری شخصاً وارد موضوع شدند و از موضوعاتی  است که در سال جدید باید با تمرکز بیشتری به آن پرداخت.

آخوندی تأکید کرد: بازآفرینی شهری در حوزه مسکن و شهرسازی محور اصلی فعالیت‌ها در سال 97 قرار خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی به لزوم رسیدگی به پروژه‌های کیفی‌تر اشاره کرد و گفت: موضوع صرفه‌جویی در مصرف انرژی چه در حوزه ساخت‌وساز و مسکن باشد و چه در حوزه حمل‌ونقل را  در سال جدید تعقیب خواهیم کرد.

او از پروژه‌های مشترک حمل‌ونقل و مسکن و شهرسازی  از اولویت‌های سال 97 نام برد و گفت: پروژه‌های مشترک حمل‌ونقل حومه‌ای چه به‌صورت جاده‌ای  و چه به‌صورت ریلی در کلان‌شهرها در برنامه کار قرار دارد.

آخوندی از جدیت این وزارت خانه در پیگیری بحث TOD سخن گفت و ادامه داد: در مباحث شهرسازی در حوزه شهرهای جدید و همچنین در چهار مد حمل‌ونقل صحبت‌های جزءبه‌جزء فراوانی خواهم داشت که انجام آن و گفتگو در مورد آن را به ابتدای سال موکول می‌کنم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌و‌شهرسازی، او گفت: موضوعات مالی و روش تأمین مالی و مباحث و موضوعات بانکی و مالی  نیز از دیگر مواردی است که حتماً در سال جدید پیگیری خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.