| کد خبر: 163112 |

◄ 8 کیلومتر از محور چهاربانده سوادکوه زیر بار ترافیک می‌رود

یکی از این قطعه‌های آماده بهره‌برداری در محدوده کلرد به چلاو حدفاصل کیلومتر ۲۴ جاده هراز در مسیر تهران به آمل به طول 2.5 کیلومتر است که یک دستگاه پل ۲۵ متری هم در این مسیر ساخته شده است. قطعه دوم نیز در محدوده سیاه بیشه تا لهاش واقع در کیلومتر ۳۵ جاده هراز به طول حدود 3.5 کیلومتر است که در این قطعه هم یک رشته تونل به طول یکهزار و ۱۰۰ متر و یک دستگاه پل به طول ۳۰ متر ساخته و آماده بهره‌برداری شده است .

تین نیوز

بیش از هشت کیلومتر از مسیرهای جدید جاده هراز که کار تعریض و چهارخطه شدن آن به پایان رسیده است در تعطیلات نوروزی امسال زیر بار ترافیک می رود.

به گزارش تین‌نیوز،  وزیر راه و شهرسازی  و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل و هیات همراه برای افتتاح  بخش از محورهای هراز و سوادکوه  در آستانه سفرهای نوروزی عازم  این منطقه شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهره‌برداری از ۸ کیلومتر  محور هراز در محل پل لهاش و همچنین بهره‌برداری از محدوده‌های شهری شیرگاه وسرخ‌کلا به‌عنوان به گلوگاه‌های ترافیکی محورهای مذکور در محل پل نارنجبن شهر شیرگاه از مواردی است که امروز در این مراسم با حضور عباس آخوندی و خیرالله خادمی  افتتاح خواهد شد.

همچنین در این مراسم  کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ۳ دستگاه پل و آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیره مسطح میدان هزار سنگر انجام خواهد شد.

آن‌گونه که ایرنا به نقل از مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از جزئیات این افتتاح خبر داده یکی از این قطعه‌های آماده بهره‌برداری در محدوده  کلرد  به  چلاو  حدفاصل کیلومتر ۲۴ جاده هراز در مسیر تهران به آمل به طول 2.5 کیلومتر است که یک دستگاه پل ۲۵ متری هم در این مسیر ساخته شده است. قطعه دوم نیز در محدوده سیاه بیشه تا  لهاش واقع در کیلومتر ۳۵ جاده هراز به طول حدود 3.5 کیلومتر است که در این قطعه هم یک رشته تونل به طول یکهزار و ۱۰۰ متر و یک دستگاه پل به طول ۳۰ متر ساخته و آماده بهره‌برداری شده است .

مدیرکل راه وشهرسازی مازندران قطعه سوم را به طول یک‌هزار و ۱۰۰ متر در منطقه  بایجان در کیلومتر حدود ۷۰جاده هراز معرفی کرد و گفت که در این قطعه هم یک رشته تونل ۷۵۰ متری ساخته شده است. چهارمین قطعه آماده بهره‌برداری به طول یک کیلومتر در محدوده لاسم در کیلومتر حدود ۹۰ جاده هراز در مسیر تهران به آمل است که در این قطعه هم دیوارسازی به طول یک کیلومتر انجام شده است.

بهادری هزینه اجرای این طرح ها را در مجموع حدود 60 میلیارد تومان اعلام کرده است. چهارخطه کردن جاده هراز از سال ۸۹ آغاز شد و قرار بود در مدت پنج سال به پایان برسد.

وزارت راه و شهرسازی تعریض جاده هراز را به سه اولویت شامل اولویت اول حد فاصل آمل - بایجان به طول ۶۲ کیلومتر ، اولویت دوم در محدوده آبشار تا لاسم به طول ۷.۵ کیلومتر و اولویت سوم نیز حدفاصل لاسم تا بایجان به طول ۲۹ کیلومتر تقسیم کرد. با تکمیل مسیرهای باقی مانده این سه اولویت ، تعریض و چهارخطه کردن تمامی ۱۰۱ کیلومتر جاده هراز در حوزه استحفاظی مازندران به پایان می‌رسد. وزارت راه و شهرسازی پیش‌بینی کرده است که تکمیل اولویت سوم این طرح تا سال ۹۷ به درازا بکشد ولی مسیر باقی مانده اولویت اول و دوم در سال ۹۶ پایان خواهد یافت.

این در حالی است که اوایل ماه جاری خیرالله خادمی، معاون وزارت راه و شهرسازی از باقی ماندن پنج کیلومتر از پروژه چهار خطه شدن محور سوادکوه خبر داده و وعده افتتاح این محور را تا پایان سال داده بود.

هراز ، یکی از کوتاه‌ترین و زیباترین جاده‌های کشور است که به صورت میانگین روزانه ۲۱ هزار دستگاه وسیله نقلیه از آن عبور می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.