| کد خبر: 162102 |

◄ محور سوادکوه تا نوروز 97 چهاربانده می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از چهار خطه شدن محور سوادکوه تا نوروز ۹۷ خبر داد و گفت: چهارخطه شدن این محور باعث کاهش ترافیک در سفرهای نوروزی خواهد شد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی از چهار خطه شدن محور سوادکوه تا نوروز ۹۷ خبر داد و گفت: چهار خطه شدن این محور باعث کاهش ترافیک در سفرهای نوروزی خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز،  خیرالله خادمی گفت: فقط پنج کیلومتر از پروژه چهارخطه شدن محور سوادکوه باقی‌مانده است  که تا پایان سال به پایان خواهد رسید.

وی طول پروژه تهران-فیروزکوه- قائم‌شهر را 98 کیلومتر اعلام کرد و افزود:‌96 کیلومتر از  محور تهران-فیروزکوه- قائم‌شهر طی سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده است و پنج کیلومتر باقیمانده مسیر در منطقه سرخکلا بعد از شهر زیرآب به‌سرعت در حال انجام است.

خادمی به شریانی بودن این محور اشاره کرد و گفت: ایمن‌سازی و تکمیل چهار خطه محور هراز ظرف دو سال آینده تکمیل خواهد شد.

او درباره اعتبارات زیرساخت راه‌های مازندران گفت: بیش از هزار میلیارد تومان پروژه راه‌سازی در مازندران در حال اجرایی شدن است.

خادمی افزود: دولت اعتبارات ویژه به توسعه زیرساخت راه‌های مازندران اختصاص می‌دهد، گفت: امسال اعتبارات مکفی برای تکمیل کنارگذرهای ساحلی محورهای مازندران تخصیص خواهیم داد.

وی به همراه معاونان وزارت راه و شهرسازی امروز از  آزادراه قائم‌شهر به ساری و نکا، آزادراه قائم‌شهر به آمل،  محور، هراز، جاده جوادالائمه (فرودگاه ساری )، محور ساری- تاکم، کنارگذر جنوبی بابل بازدید خواهد کرد.

خادمی گفت: باند دوم محور تهران- فیروزکوه- قائم‌شهر به طول 187 کیلومتر به دلیل واقع‌شدن در کریدور شمال- جنوب، مناسب‌ترین مسیر ارتباطی بین مراکز استان‌های تهران، سمنان، مازندران و گلستان است و با تکمیل شدن این پروژه علاوه بر تسهیل ترافیک، به دلیل عبور از دامنه البرز موجب رونق گردشگری در منطقه نیز می‌شود.

 معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تملک اراضی این پروژه گفت: تملک اراضی به دلیل واقع‌شدن در مناطق مسکونی با پیچیدگی‌ها و هزینه‌های فراوانی همراه بود که با پیگیری‌های صورت گرفته در حال انجام است.

خادمی از احداث گالری حدفاصل تونل‌های یک و سه خبر داد و گفت:‌ عبور موقت حدفاصل این محدوده نیز با احداث گالری در حال انجام است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.