| کد خبر: 162878 |

◄ ساخت زیرگذر در شهر باستانی شوش متوقف شد

معاون وزیر راه و شهرسازی از توقف احداث زیرگذر شوش در راستای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به این منطقه تاریخی خبر داد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی  از توقف احداث زیرگذر در منطقه شوش در راستای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به این منطقه تاریخی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز،  محمد ایزدی گفت: با پیشنهاد شورای عالی شهرسازی و تائید ضمنی وزیر راه و شهرسازی، طرح احداث زیرگذر شوش متوقف و کمربندی جایگزین آن می‌شود.

محمد سعید ایزدی به بازدید از این منطقه اشاره کرد و گفت: آثار مکشوفه پیرامون جاده نشان می‌دهد اینجا بخش اصلی شهر باستانی شوش بوده است و عملیات باید متوقف شود.

به گزارش ایسنا، او درباره علت تخریب پل گفت:  تخریب پل به علت بهبود سیمای شهر صورت گرفت اما جایگزین کردن زیرگذر در این منطقه مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

او درباره تصمیمات اتخاذشده برای طرح جایگزین این زیرگذر گفت: در وهله اول با اصلاح هندسی این تقاطع، مسائل و مشکلات جاری مردم برطرف خواهد شد و آن تقاطع امنیت لازم را پیدا می‌کند. در گام دوم نیز کمربندی احداث می‌شود که بار ترافیکی از این تقاطع برداشته شود.

به گزارش تین‌نیوز، حذف پل روگذر شهر شوش و احداث زیرگذر از طرح‌های عمرانی این شهر قبل از ثبت جهانی بوده است. درحالی‌که مقرر بود حذف این پل مشروط به مطالعات میراث فرهنگی باشد شهرداری اقدام به تخریب این پل کرد و با مخالفت میراث فرهنگی مواجه شد چون عملیات تخریب پل و عمق  آسیبی که ممکن است به بافت تاریخی منطقه بزند هنوز موردبررسی دقیق و کامل قرار نگرفته است.

به همین علت جامعه‌ باستان‌شناسی کشور خواستار متوقف کردن طرح کمربندی شدند و در پی آن نیز رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری  پیشنهاد این سازمان را مبنی بر اجرای طرح کمربندی شهر تاریخی شوش خطاب به وزیر راه‌وشهرسازی ارائه داد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.