| کد خبر: 157262 |

با حضور وزیر راه و شهرسازی:

کارخانه ریسباف اصفهان افتتاح شد

کارخانه تاریخی ریسباف اصفهان به عنوان آخرین بازمانده معماری صنعتی این استان صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاونین وی و جمعی از مقامات استانی و محلی افتتاح شد.

تین نیوز

ریسباف دومین کارخانه ریسندگی اصفهان و اولین محصول کار و سرمایه جمعی مردم این استان است که سال ۱۳۱۱ با سرمایه‌ای حدود ۳۱۴ هزار تومان با سبکی خاص از معماری احداث شد.

به گزارش تین نیور از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مراسم افتتاح و بازگشایی کارخانه ریسباف اصفهان پس از سال ها صبح امروز پنج‌شنبه ۲۳ آذرماه با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، حامد مظاهریان معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی، هوشنگ عشایری سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها و سایر مقامات استانی و محلی  نیر در این مراسم حضور داشتند.

در خصوص اهمیت این بنای ارزشمند باید گفت که ریسباف دومین کارخانه ریسندگی اصفهان و اولین محصول کار و سرمایه جمعی مردم این استان است که سال ۱۳۱۱ با سرمایه‌ای حدود ۳۱۴ هزار تومان و در قالب شرکت سهامی در سمت جنوب شرقی سی و سه پل، در محل باغ‌های اعتمادالدوله و حاتم بیگ، در سمت شرق چهارباغ بالا که آن زمان محور هزار جریب نامیده می‌شد، در زمینی به مساحت بیش از ۶۹ هزار مترمربع به دست  استاد معتمدی و تحت نظارت مهندسی آلمانی به نام ماکس اتوشونمان با سبکی خاص از معماری احداث شد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.