| کد خبر: 143375 |

◄ صراحت آخوندی و تاثیر مثبت بر افکار عمومی

در حالی که بسیاری از تحلیلگران بخش مسکن را پاشنه آشیل کارنامه آخوندی می‌دانستند، به نظر می‌رسد حرف‌های دیروز آخوندی در جلسه بررسی صلاحیت او تا حدود زیادی افکار عمومی منتقد را متقاعد کرده است.

تین نیوز

در حالی که بسیاری از تحلیلگران بخش مسکن را پاشنه آشیل کارنامه آخوندی می‌دانستند، به نظر می‌رسد حرف‌های دیروز آخوندی در جلسه بررسی صلاحیت او تا حدود زیادی افکار عمومی منتقد را متقاعد کرده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، آخوندی که از آغاز دولت یازدهم مصرانه پای نگاهش به مسکن مهر و انبوه‌سازی ایستاد، با گذشت چهار سال همچنان با این چالش درگیر است اما هنوز هم معتقد است سیاست درستی را پیش گرفته است. با توجه به اهمیت مسئله مسکن در کشور چندان دشوار نیست که نگاه عمومی بیش از حوزه راه به مسکن توجه کند. 

پیش از معرفی کابینه دوازدهم نیز این موضوع قابل پیش‌بینی بود که در صورت معرفی مجدد آخوندی او باید خود را برای پاسخگویی به حملات منتقدان در بخش مسکن آماده کند. با این حال آخوندی در حرف‌های دیروز خود با منطق اقتصادی و تحلیل آنچه در بخش مسکن رخ داده است، تمام قد از اقدامات خود دفاع کرد.

آمارهای او و لحن جدی‌اش در بیان دیدگاه‌هایش، سبب شد تا بسیاری از کسانی که او را مقصر می‌دانستند، اگر نه موافق او، اما موضع منتقدانه‌شان تا حدودی تعدیل شود. 

«وضعیت مسکن در این شرایط امکان پذیر نبود. اینکه همزمان با تورم ۵۰ درصدی در این حوزه، شهرفروشی، بحث خانه اولی‌ها، بافت‌های فرسوده و ... رشد مسکن ادامه پیدا کند.

 آیا در این شرایط تداوم رشد افتخارآمیز است؟ بنده هیچ تمایلی ندارم در این افتخار نقشی داشته باشم.»

تجربه تاریخی نشان می‌دهد که صراحت و صداقت، جذابیت فراوانی برای ثبت در حافظه تاریخی دارد. این همان چیزی است که آخوندی دیروز در مجلس از خود نشان داد، او با وجود آنکه نقدها را می‌دانست ابتدا استدلال کرد و پس از آن با همان صراحت و جدیت همیشگی گفت هیچ تمایلی ندارد در افتخار رشد تورم مسکن نقش داشته باشد. 

در فضایی که مدیران عموما از صراحت اجتناب می‌کنند، آخوندی رفتار دیگری را در پیش گرفت. او از این نقدها فرار نکرد و هیچ سیاست کلامی کنایه‌آمیزی را برای اجتناب از پاسخگویی به کار نگرفت.   

وزیر تند و تیز کابینه یازدهم که گاه‌وبیگاه منتقدانش این تندی را علیه او به کار گرفته‌اند، به خوبی توانست نشان دهد که به آنچه می‌کند اعتقاد دارد و البته این اعتقاد برآمده از نگاه علمی او در اقتصاد است.

از این رو شاید که این حرف‌هایش به یادماندنی‌تر از دیگر حرف‌هایش باشد. حرف‌های که در آینده موافقان و مخالفانش به آن رجوع می‌کنند. 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.