| کد خبر: 12357 |

پژوهشکده حمل و نقل وزارت علوم به وزارت راه رفت

تین نیوز | شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم مجوز ایجاد 26 رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه ها را صادر و با انتقال پژوهشکده حل و نقل از این وزارتخانه به وزارت راه و شهرسازی موافقت کرد.
 
شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد رشته های دوره كارشناسی ارشد مهندسی برق ـ الكترونیك در  دانشگاه های بناب و صنعتی جندی شاپور، ریاضی محض گرایش جبر در مجتمع آموزش عالی بم، مهندسی برق ـ قدرت در دانشگاه زابل، مهندسی صنایع ـ صنایع در دانشگاه صنعتی قم، كلام اسلامی در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و ریاضی محض ـ جبر زمینه گروه های نامتناهی در دانشگاه پیام نور مركز سمنان موافقت كرد.
 
همچنین ایجاد رشته های دوره كارشناسی مهندسی شیمی به عنوان جایگزین دوره كارشناسی مهندسی شیمی ـ پلیمر در گلستان -آموزشكده فنی و مهندسی علی‌آباد كتول، مهندسی برق در دانشكده فنی و مهندسی گلپایگان، مهندسی تولیدات گیاهی ـ گیاهان دارویی و معطر در دانشكده كشاورزی اهر، مهندسی كشاورزی ـ بیوتكنولوژی كشاورزی در دانشگاه علوم كشاورزی و منابع طبیعی گرگان، مهندسی متالورژی و مواد گرایش متالورژی صنعتی در دانشگاه شاهرود و آمار و كاربردها و علوم كامپیوتر در دانشكده علوم پایه فنی و مهندسی بیجار به تصویب شورای گسترش آموزش عالی رسید.
 
این شورا با ایجاد رشته های دوره كارشناسی مهندسی برق ـ الكترونیك و مهندسی كامپیوتر ـ سخت افزار در دانشگاه صنعتی سیرجان، حسابداری، مدیریت دولتی و مدیریت بازرگانی در دانشگاه تهران پردیس فارابی قم، باستان شناسی در دانشگاه مازندران دانشكده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نوشهر، مهندسی صنایع در دانشگاه صنعتی كرمانشاه، مهندسی برق و مهندسی شیمی در مركز آموزش عالی لار، مهندسی كامپیوتر ـ سخت افزار در لرستان ـ مركز آموزش عالی الشتر، مهندسی مكانیك در مركز آموزش عالی محلات و علوم مهندسی در مجتمع آموزش عالی اسفراین موافقت كرد.
 
شورای گسترش آموزش عالی همچنین موافقت قطعی خود را با ایجاد دانشكده صنعت و معدن خاش زیر نظر دانشگاه سیستان و بلوچستان اعلام و  با یكبار پذیرش دانشجو در دوره كارشناسی رشته های مهندسی صنایع، مهندسی معدن گرایش استخراج و مهندسی كامپیوتر موافقت كرد.
 
این شورا با تجمیع دانشكده كشاورزی میناب با مركز آموزش عالی ویژه خواهران میناب و ارتقای آن به مجتمع آموزش عالی میناب وابسته به دانشگاه هرمزگان موافقت قطعی و با یكبار پذیرش دانشجو در دوره كارشناسی رشته های مهندسی صنایع، مهندسی فضای سبز و مهندسی كامپیوتر ـ نرم‌افزار در آن مجتمع موافقت كرد.
 
اعضای شورای گسترش آموزش عالی با توجه به تصویب نامه شماره 563/93/206 مورخ 20/1/93 شورای عالی اداری ریاست جمهوری و مصوبه مورخ 11/3/93 هیئت امنای دانشگاه علم و صنعت ایران، با انتزاع پژوهشكده حمل و نقل از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (دانشگاه علم و صنعت) و انتقال آن به وزارت راه و شهرسازی و ادغام آن در مركز تحقیقات راه، مسكن و شهرسازی موافقت قطعی كردند.
 
همچنین موافقت قطعی با تأسیس پژوهشكده مواد و زیست مواد (خصوصی) با سه گروه پژوهشی مواد پیشرفته، مواد زیست سازگار و آنالیز شكست از دیگر مصوبات شورای گسترش آموزش عالی است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس راه و ترابری 0 0

    اصولا در تقسیم بندی مراکز علمی و پژوهشی پژوهشکده بزرگتر و وسیعتر و فعالتر از از یک مرکز تحقیقات است و عملا هم پژوهشکده حمل و نقل همینطور بوده است. پس مرکز تحقیقات را باید در پژوهشکده ادغام کنند نه برعکس ولی وقتی وزیر مسکنی باشد همه چیز باید رنگ مسکن و شهرسازی بگیرد و لاغیر. پس مفضول بر فاضل ترجیح داده می شود که به قول طلبه ها کاری باطل است.

  • یک حر ف حساب 0 0

    خودت را به کوچه علی چپ نزن آقای کارشناس راه و ترابری. پژوهشکده حمل و نقل به اندازه یک اشپزخانه مرکز تحقیقات هم کارایی نداشت و اصلا در حد و اندازه این حرفها نبود. پس هزاران پژوهشکده همچو پژوهشکده حمل و نقل را باید در یک بخش کوچکی از مرکز تحقیقات ادغام کنند. همین و بس. افتاد!!!!!