| کد خبر: 37350 |

باید در واگذاری ایران ایر تور هم تجدید نظر شود

وبلاگ تین نیوز، فرهاد پرورش |  براینکه ایران ایر هیچ نقشی در فروش و واگذاری هتل هما نداشته است،  قرارداد هتل های هما براساس مصوبه هیات وزیران بین سازمان خصوصی سازی و سازمان تامین اجتماعی بوده و اساسا هیچ ربطی به ایران ایر ندارد. 
ایرلاین هما در ارزش گذاری، ‌قیمت گذاری، ‌انتشار فراخوان و قرارداد مصوبه هیات وزیران هیچ نقشی نداشت چراکه ما یک تشکیلات دولتی هستیم و تابع مقررات. 

از پیشنهاد تامین اجتماعی برای واگذاری مجدد هتل هما به مجموعه هواپیمایی هما استقبال می‌کنیم، همانطور که مطلع هستید وزیر راه وشهر سازی هم معتقد به این است شرکت هواپیمایی ایران ایر که حامل پرچم ملی است باید به عنوان یک ایر لاین دولتی حفظ شود از این رو ما از این پیشنهاد تامین اجتماعی هم برای پیوستن دوباره هتل هما به ایران ایر استقبال می‌کنیم. 

هما باید از این وضعیت دوگانه هر چه زود‌تر آزاد شود ایران ایر از سال ۸۶ مشمول واگذاری بوده است و هر جا که به نفع بخش دولتی نبود گفته می‌شد ایران ایر هنوز خصوصی است و هر جا هم که به نفع بخش خصوصی نبود گفته می‌شد ایران ایر دولتی است. با وجود آمدن این وضعیت ایران ایر نه توانست از تسهیلات و امکانات دولتی استفاده کند و هم نه توانست از مزایای خصوصی بودنش استفاده کند.  با پیگیری‌های وزیر راه و شهر سازی لایحه‌ای را تنظیم کرده‌ایم که شرکت ایران ایر به حالت دولتی حفظ شود البته طبق گفته دکتر آخوندی ایران ایر باید افزایش سرمایه بیاورد و شرکت بازسازی شود. 

با تغییر و تحولاتی که انجام خواهد شد اعتبار و نام قبلی ایران ایر حفظ می‌شود و در حال حاضر لایحه تنظیم شده را برای دولت ارسال کرده‌ایم و بعد از پیگیری در دولت به مجلس برای تایید نمایندگان می‌رود. 

از واگذاری هتل های هما به مجموعه ایران ایر استقبال می‌کنیم اما پولی به هما پرداخت نشده که حالا برای باز پس گرفتن هتل‌های هما پولی بپردازیم. پول فرورش هتل هما به خزانه واریز شد که آن ۳۰۰ میلیارد تومان هم هیچ ارتباطی به ایران ایر نداشت. هتل هما در زمان واگذاری به قیمت ۶۲۵ میلیارد تومان واگذار شد که چیزی از این مبلغ به ایران ایر داده نشد.

البته باید در واگذاری ایران ایر تور هم تجدید نظر شود، متاسفانه فرآیند خصوصی سازی ایران ایر تور هم به خوبی انجام نشد که معتقدم در فرایند خصوصی سازی این شرکت هم باید بازنگری صورت بگیرد. 

در خصوص اخذ تسهیلات از صندوق توسعه ملی نیز ایران ایر هنوز یک ریال هم از صندوق توسعه ملی تسهیلاتی دریافت نکرده است.
برگرفته از خبر ایلنا

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.