| کد خبر: 35275 |

نظرها و خبرها◄ طراحی هواپیما در دانشگاه جنبه تئوریک دارد / صنعت هوانوردی بدون رویکرد و استراتژی مشخص

تین نیوز | اگر چه محمدعلی وزیری استادیار دانشکده مهندسی هوافضا چندی پیش گفته بود " در حال حاضر با تلاش ۲۰۰ متخصص داخلی در حال طراحی جت ۱۵۰ نفره مسافری در صنعت هوایی هسا هستیم"  اما برخی کارشناسان بر این باورند که پروژه طراحی هواپیما در این دانشگاه جنبه تئوریک داشته و به واقعیت نخواهد پیوست.

1- جزییات توقف بیش از 110 پرواز شبانه فرودگاه مهرآباد/ نوسازی ناوگان اتوبوس های حمل مسافر
تین نیوز | سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ... علی رستمی مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، با بر اینکه طرح توقف پروازهای شبانه از 21 آذرماه اجرا شده، گفت: به غیر از پروازهای اورژانسی، VIP، نظامی، و پروازهایی که با تاخیر مواجه می شوند، تمامی پروازهای فرودگاه مهرآباد از ساعت 24 تا 5 صبح متوقف شده است...
مطلب کامل

نظر | توقف پروازهای شبانه مهرآباد؛ قطع سر و صدا با افزایش فشار به کنترلرها 
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۰-۰۲در مورد این مطلب:
پروازهای فرودگاه مهرآباد به عنوان فرودگاه پایه برای اکثر شرکت های هوانوردی به شمار می آید به این معنی که هواپیما پرواز صبحش از مهرآباد و آخرین برگشتش نیز به مهرآباد است. تا پیش از این تصمیم ما همیشه یک اوج ترافیک بعد از ساعت 22 تا 00 تجربه می کردیم ولی فی الحال این حجم به صورت حجمه ای بر فضای کار کنترلر وارد می شود و فشار و استرسی چند برابر به کنترلر رادار وارد می کند که احتمال خطای وی را نیز بالا برده و سطح ضریب ایمنی را به صورت چشمگیری پایین می آورد. از طرف دیگر عدم وجود قدرت در تصمیم گیری های مدیریتی فرودگاه و استنکاف از دستورات با لابی گری و نارسایی های فراوان در سیستم خدمات رسانی شرکتها(با وجود داشتن نیروی انسانی مازاد)در امور مسافران و ناوگان هوایی خود، این تصمیم رانوعی کپی برداری ناشیانه از فرودگاه های دیگر نموده است که نه تنها فایده ای ندارد بلکه شو جالبی نیز برای نمایش نمی باشد چرا که سر و صدا راقطع کرده ایم و ایمنی را به مخاطره انداخته ایم.

2- ارسال موتور بیش از 10 فروند از هواپیمای هما به کشورهای خارجی برای تعمیر/ سطح خدمات فرودگاه مهرآباد افزایش یافت
تین نیوز | چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایران ایر، بیش از 10 موتور هواپیماهایش را برای تعمیرات به خارج از کشور فرستاد، گفت: اقدامات زیادی به منظور روان سازی فرآیند اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه مهرآباد انجام شده و میزان توقف در این فروگاه به شدت کاهش یافته است... 
مطلب کامل

نظر | صنعت هوانوردی استراتژی و رویکرد مناسبی ندارد
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۹-۲۷در مورد این مطلب:
صنعت هوانوردی در دو بخش تاثیرگذار حاکمیتی رهاست و استراتژی و رویکرد مناسبی ندارد، در بخش سازمان هواپیمایی مکتب داران توهم ساخت هواپیمایی 190 نفره با سوختن، منابع ملی حاکم اند و در بخش شرکت فرودگاه ها تفکرات بازنشسته با رویکرد امنیتی، در حال تعویض و نوسازی دوربین‌های مداربسته و نصب انواع و اقسام کارت های ساعت زنی!!؟

3- طراحی جت مسافری ۱۵۰ نفره با تیم ۲۰۰ نفره متخصصان داخلی
تین نیوز | دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...استادیار دانشکده مهندسی هوافضا گفت: در حال حاضر با تلاش ۲۰۰ متخصص داخلی در حال طراحی جت ۱۵۰ نفره مسافری در صنعت هوایی هسا هستیم.
محمدعلی وزیری اظهار داشت: در بخش هواپیمایی مسافری آنچه در دانشگاه امیرکبیر انجام شد توسعه طراحی هواپیماهای مسافری است که البته با ساخت هواپیمای مسافری متفاوت است...
مطلب کامل

نظر | طراحی هواپیما در دانشگاه فقط جنبه تئوریک دارد
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۹-۲۶در مورد این مطلب:
طراحی هواپیما در دانشگاه فقط جنبه تئوریک دارد و هیچگاه به واقعیت نخواهد پیوست. در شرایطی کنونی این پروژه یعنی فقط حیف و میل پول بدون هیچ دست آوردی است. اگر می خواهید به تکنولوژی ساخت و تولید هواپیما دست پیدا کنید باید از پروژه های خیلی کوچکتر شروع کنید. مثلا ساخت هواپیمای 6 و نهایتاً 10 نفره. اهداف پروژه باید از قبل مشخص و تعریف شده باشد. مثلا مشخص کنید در انتهای پروژه می خواهید در خصوص سیستم روشنایی داخلی و بیرونی، یا در خصوص سیستم تأمین فشار کابین، یا حتی طراحی داخلی هواپیما، یا سیستم ارابه فرود جمع شونده، و ... اهداف بی شمار دیگر به تجربه و دانش فنی برسید. هر قدر اهداف اولیه سبکتر و ساده تر انتخاب شود بهتر است. بعد بروید سراغ بزرگتر کردن پروژه. باید به گونه ای عمل کنید که لااقل از دل پروژه هایتان صدها شرکت تأمین کننده تخصصی متولد شده و رشد کنند.
باید از دل پروژه هایتان به تعداد کافی CVE یا همان مهندسین تأیید صلاحیت (هواپیما) متولد شده و کسب تجربه کنند تا بتوانند این افراد در پروژه های بزرگتر هم نقش ایفا کنند. برای ساخت هواپیمای 150 نفره دست کم به تعداد 250 نفر به مهندس CVE نیاز است.

4- بهره‌مندی از فرودگاه کارآمد توسعه و رفاه را در پی دارد
تین نیوز | دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ 
خلاصه مطلب: ... علی‌اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی و مشاور رئیس‌جمهوری گفت: با توجه به امتیازات ویژه مناطق آزاد جهت سرمایه‌گذاری٬ داشتن فرودگاه کارآمد، توسعه‌یافته و بروز٬ تاثیر بسیار زیادی در جذب سرمایه‌گذار، ایجاد درآمد، اشتغال‌زایی و رفاه مردم دارد...
مطلب کامل

نظر | لزوم تشکیل دفتر امور هوانوردی در دبیرخانه مناطق آزاد
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۹-۲۵در مورد این مطلب:
این مشکل نه تنها در آبادان بلکه به گونه ای در فرودگاه کیش نیز وجود دارد
به نظرم باید دفتری در دبیرخانه مناطق آزاد تشکیل و اداره امور فرودگاه های این مناطق را به عهده گیرد. البته منظور نظر سیاسیت گذاری است.
دغدغه حضرتعالی مجال این امور را نمی دهد لذا تصمیمات در این فرودگاه ها جزیره ای شده است.  راه حل تشکیل دفتر امور هوانوردی در دبیرخانه مناطق آزاد است.
از فرصت های این مناطق در قالب هوانوردی فقط در این صورت می توان استفاده نمود.
 
5- پرواز اردبیل- عسلویه راه اندازی می شود/ ارتباط خط هوایی به جنوب کشور
تین نیوز | سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ... مدیر کل فرودگاه های استان اردبیل از برنامه ریزی برای عملیاتی کردن خط پرواز اردبیل عسلویه خبر داد.
سید فخر الدین هاشمی گفت: توسعه خطوط پرواز های داخلی با در نظر گرفتن تقاضای مشتریان انجام می شود...
مطلب کامل

نظر | لزوم افزایش پروازها در فرودگاه اردبیل  
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۹-۲۸در مورد این مطلب:
کلانشهر اردبیل با شهرستان های نزدیکش بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و فقط پرواز به تهران، مشهد و جده نیاز این جمعیت را برآورده نمی کند.
همچنین با توجه به اینکه اردبیل یکی از مناطق توریستی ایران هست و یکی از بزرگترین مجموعه چشمه های آبگرم طبیعی دنیا در این مکان قرار دارد، نیاز به برقراری پرواز بین اردبیل و نقاط مهم ایران و جهان کاملاً احساس می شود.
پروازهای اردبیل رشت بیرجند، اردبیل سمنان بیرجند، اردبیل تهران زابل، اردبیل تهران زاهدان، اردبیل تهران چابهار، اردبیل تهران  کراچی، اردبیل تهران یزد، اردبیل تهران کرمان، اردبیل تهران بم، اردبیل تهران بندرعباس، اردبیل تهران قشم، اردبیل تهران مسقط، اردبیل اصفهان شیراز، اردبیل اصفهان کیش، اردبیل اصفهان عسلویه، اردبیل اصفهان دبی، اردبیل اراک بوشهر، اردبیل اراک قطر، اردبیل بوشهر قطر، اردبیل همدان اهواز، اردبیل همدان آبادان، اردبیل اهواز بحرین، اردبیل همدان کویت، اردبیل کویت ریاض، اردبیل کرمانشاه، اردبیل سلیمانیه بغداد، اردبیل اربیل دمشق، اردبیل دمشق قاهره، اردبیل ارومیه بیروت، اردبیل تبریز وان، اردبیل تبریز آنتالیا، اردبیل آنکارا استانبول، تهران اردبیل ایروان، تهران اردبیل تفلیس، بغداد اردبیل باکو، استانبول اردبیل عشق آباد، اردبیل مشهد کابل، اردبیل مشهد اسلام آباد، اردبیل ساری مشهد، اردبیل گرگان مشهد، اردبیل بجنورد مشهد از نیازهای ضروری این منطقه است.

6- افزایش پروازهای تبریز – شیراز و بالعکس از فرودگاه تبریز
تین نیوز | دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...به‌دنبال تقاضای مردم استان آذربایجان‌شرقی٬ فرودگاه تبریز پروازهایش به مقصد شیراز را افزایش داد...
مطلب کامل

نظر | فرودگاه تبریز؛ هاب منطقه
نظر منتشر شده در تاریخ۱۳۹۳-۱۰-۰۲  در مورد این مطلب:
شهر تبریز هاب منطقه است و شهروندان استانهای گیلان، اردبیل، زنجان، کردستان، آذربایجان شرقی و غربی (جمعیتی حدود 15 میلیون نفر ) از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز، برای پروازهای داخلی و خارجی استفاده می کنند.
بنابرین پروازهای انگشت شمار فوق نیاز این جمعیت را برآورده نمی کند. علاوه بر پرواز به تمامی مراکز استان غیر نزدیک، شهرهای مهم کشورهای نزدیک، پرواز به شهرهای زابل، ایرانشهر، چابهار، بم، جیرفت، رفسنجان، سیرجان، قشم، لار، جهرم، آبادان، دزفول، ماهشهر، امیدیه، بهبهان، مسجد سلیمان، گچساران، رامسر، نوشهر، بابلسر نیز احساس می شود.
همچنین تاکسی های هوایی بین تبریز و شهرهای نزدیک اردبیل، ارومیه، مراغه، خوی، زنجان و پارس آباد مسافران زیادی خواهد داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.