بازدید سایت : ۱۸۷۹۶
| کد خبر ۳۰۲۷۰۱
کپی شد

◄ ورود هواپیمای بوئینگ 737 باری به کشور/ ویژگی های هواپیمای وارد شده چیست؟

کمتر از دو هفته پیش و در اواخر تیر ماه خبر ورود یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 باری به کشور، رسانه ای شد هواپیمای باری که با موتور توربوفن مدرن خود تعادل خوبی بین قدرت، مصرف سوخت هواپیما و آلایندگی ایجاد می کند.

ورود هواپیمای بوئینگ 737 باری به کشور/ ویژگی های هواپیمای وارد شده چیست؟
تین نیوز |

کمتر از دو هفته پیش و در اواخر تیر ماه خبر  ورود یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 باری به کشور، رسانه ای شد.

به گزارش تین نیوز ، بر اساس اعلام شرکت وارد کننده، ظرفیت حمل بار هواپیمای  وارد شده، ۱۶ تن بار و برد پروازی آن ۱۸۰۰ مایل بود.

آنچنان که رسانه های هوانوردی اعلام کردند  هواپیمای بوئینگ باری 737 باری وارد شده با   برخورداری از تجهیزات پیشرفته و امکان تنظیم شرایط محیطی، قابلیت حمل ایمن انواع محموله‌ های عمومی، صنعتی و تخصصی را فراهم می‌ سازد. 

به نوشته این رسانه ها، ورود هواپیمای بوئینگ باری 737 به کشور که از سوی یکی از شرکت های هواپیمایی انجام شده، گامی راهبردی در توسعه خدمات حمل و نقل هوایی کشور و   ارائه خدمات سریع، مطمئن و اقتصادی در مسیرهای داخلی و بین المللی به صنایع، مناطق آزاد، مراکز لجستیکی، شیلات و فعالان بازرگانی محسوب می شود.

اکنون که حدود دو هفته از ورود این هواپیمای باری به کشور می گذرد، یک کانال تلگرامی هوانوردی، اطلاعاتی  در مورد  موتور های به کار گرفته شده در هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ منتشر کرده است.

به نوشته savisky aviation موتور هواپیماهای بوئینگ 737 از جمله مهمترین و پر استفاده ترین موتورها در صنعت هوانوردی تجاری و از نوع موتور توربوفن مدرن  است  که تعادل خوبی بین قدرت، مصرف سوخت و آلایندگی دارد. 

این کانال در شرح  موتورهای بوئینگ 737 (نسخه های مختلف) نوشته است: 

در هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ در نسل های مختلف خود از موتورهای متفاوتی استفاده  شده است که عبارتند از: 

نسل کلاسیک (737-300/-400/-500)  

  موتور: CFM56-3 (ساخت مشترک CFM International)  

  - ویژگی ها: مصرف سوخت بهینه شده، قابلیت اطمینان بالا.  

تراست ۱۸.۵ ، ۲۰ و ۲۲ k

 نسل بعدی (737-600/-700/-800/-900 یا NG):  

  موتور: CFM56-7(نسخه ارتقایافته CFM56)  

  - بهبودها: کاهش صدا، افزایش رانش (حدود ۲۰–۲۷ هزار پوند).  

نسل ماکس (737 MAX 7/8/9/10)

  موتور: LEAP-1B (ساخت CFM International)  

  - ویژگی ها:  

    - مصرف سوخت ۱۵٪ کمتر نسبت به CFM56-7.  

    - فناوری های پیشرفته مانند پره های کامپوزیتی و احتراق تمیزتر.  

    رانش حدود ۲۳–۲۸ هزار پوند    

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.