بازدید سایت : ۶۷۴۶۰
| کد خبر ۳۰۰۶۲۳
کپی شد

سخنگوی وزارت راه: دفاتر و شرکت‌ های هواپیمایی موظف به بازپرداخت کامل هستند

سخنگوی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: همه شرکت های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی موظف به استرداد کامل و بدون جریمه وجه بلیت پروازهای لغو شده، در کوتاه ترین زمان ممکن هستند.

سخنگوی وزارت راه: دفاتر و شرکت‌ های هواپیمایی موظف به بازپرداخت کامل هستند
تین نیوز |

سخنگوی وزارت راه و شهرسازی گفت: در پی بسته شدن فضای کشور به روی پروازهای مسافری و لغو کلیه پروازهای داخلی و بین المللی از روز جمعه ۲۳ خرداد، همه شرکت های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی موظف به استرداد کامل و بدون جریمه وجه بلیت پروازهای لغو شده، در کوتاه ترین زمان ممکن هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مجید اخوان سخنگوی وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: همان طور که پیش از این به اطلاع مسافرین محترم رسانده شده بود، در صورتی که بلیت به صورت مستقیم از سایت شرکت هواپیمایی خریداری شده باشد، مسافران می توانند با مراجعه به بخش "استرداد" در همان سایت، نسبت به استرداد بلیت خود اقدام کنند و شرکت های هواپیمایی مکلف اند وجوه پرداختی مسافران را به همان حساب خریدار بازگردانند.

وی همچنین افزود؛ در مواردی که بلیت از طریق دفاتر خدمات مسافرتی خریداری شده است، مسافرین باید از طریق همان مسیر ارتباطی که برای خرید بلیت اقدام کرده اند، درخواست استرداد وجه دهند. دفاتر نیز موظفند در کوتاه ترین زمان ممکن فرآیند دریافت وجه از شرکت هواپیمایی و واریز آن به حساب مسافر را دنبال کنند.

اخوان گفت؛ برای رفع دغدغه هموطنان عزیز در جهت استرداد وجه بلیت پروازهای باطل شده تلاش وافری انجام شد ولی به دلیل محدودیت های اینترنت در کشور، عدم فعالیت شرکتهای هواپیمایی در حال حاضر، حملات سایبری به سایت فروش اینترنتی شرکتها و ضرورت ایجاد برخی محدودیت های زیرساختی برای مقابله با این حملات و همچنین اختلال در برخی شبکه های بانکی کشور؛ تاکنون بخشی از استردادها انجام شده است، اما با توجه به حجم بالای این استردادها، فرآیند استرداد با زمان بیشتری نسبت به وضعیت عادی صورت می پذیرد و با عادی شدن شرایط مابقی نیز انجام خواهد شد.

 سخنگوی وزارت راه و شهرسازی  ضمن تشکر و سپاسگزاری از صبوری هموطنان اظهار کرد: به اطمینان می دهیم که تمام وجوه بلیت پروازهای باطل شده در اولین فرصت ممکن عودت خواهد شد و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در عملکرد شرکت های هواپیمایی یا دفاتر خدمات مسافرتی، می توانند از طریق سامانه حقوق مسافر مراتب را به سازمان هواپیمایی کشور اعلام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.