| کد خبر: 265980 |

سوخت پایدار هوانوردی؛ سیاست جدید امارات برای کربن زدایی

امارات سیاست جدیدی برای سوخت پایدار هوانوردی را اعلام کرد که هدف آن کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از بخش هوانوردی است.

تین نیوز

امارات سیاست جدیدی برای سوخت پایدار هوانوردی را اعلام کرد که هدف آن کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از بخش هوانوردی است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از کن نیوز، امارات سیاست جدیدی برای سوخت پایدار هوانوردی را اعلام کرد. این سیاست شامل یک هدف داوطلبانه برای تامین 1 درصد سوخت عرضه شده به خطوط هوایی ملی در فرودگاه های امارات با استفاده از سوخت پایدار هوانوردی تولید داخلی تا سال 2031 است.

این خط مشی که توسط وزارت انرژی و زیرساخت (MOEI) به طور مشترک با اداره کل هوانوردی کشوری و سایر ذینفعان دولت و بخش خصوصی تهیه شده در راستای اهداف استراتژی به روز شده انرژی صفر خالص امارات تا سال 2050 است.

سیاست جدید امارات چیست؟

 سهیل محمد المزروعی، وزیر انرژی و زیرساخت امارات، نقش سیاست جدید را در کربن زدایی بخش هوانوردی و تبدیل امارات متحده عربی به یک مرکز منطقه ای برای سوخت هوانوردی کم کربن تشریح کرد. اجرای این تصمیم از طریق توسعه ظرفیت محلی سوخت هوانوردی پایدار (SAF) برای تولید 700 میلیون لیتر در سال عنوان شده است.

المزروعی می گوید: «سیاست جدید شامل یک هدف داوطلبانه تامین یک درصد سوخت عرضه شده به خطوط هوایی ملی در فرودگاه های امارات با استفاده از SAF تولید داخلی تا سال 2031 است. این سیاست فناوری و نوآوری در بخش هوانوردی را هدایت می کند و یک مقررات ملی ایجاد می کند.»

وی در ادامه بیان کرد که از طریق تعیین استانداردهای واضح برای تولید و استفاده از SAF، این سیاست ابزاری تحول آفرین است که بخش هوانوردی را به عنوان بخشی از یک برنامه بزرگتر برای رسیدن به انتشار صفر خالص و کمک به کاهش تغییرات اقلیمی پایدارتر می کند. این سیاست به شکل گیری مشارکت های موثر با بخش خصوصی برای هدایت سرمایه گذاری در سوخت پایدار کمک خواهد کرد.

سهم هوانوردی در تولید ناخالص امارات چقدر است؟

عبدالله بن طوق المری، وزیر اقتصاد و رئیس اداره کل هوانوردی غیرنظامی امارات در این مورد می گوید: «این سیاست یکی از احتمالاتی است که در خدمت دیدگاه امارات در گذار به سمت یک مدل اقتصادی متنوع تر و کم کربن است.»

بن طوق در ادامه بیان کرد: «بخش هوانوردی بیش از 13 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می دهد. پیش بینی می شود این سهم طی دو دهه آینده 170 درصد شود. تلاش های شدید دولتی با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که این رشد مورد انتظار در این بخش از مدل کم کربن پیروی می کند. انتقال به سوخت پایدار هوانوردی بنای اساسی در دستیابی به این هدف بلندپروازانه، ایجاد فرصت های توسعه جدید و افزایش چشم انداز پایداری این بخش حیاتی است.»

شریف العلما، معاون وزیر انرژی و امور نفت امارات هم می گوید: «این سیاست از کربن زدایی صنعت هوانوردی حمایت می کند. علاوه بر این، به پیشبرد اقتصاد ملی و کمک به حفاظت از محیط زیست کمک خواهد کرد. این یک گام بزرگ به جلو در کاهش سهم بخش هوانوردی در تغییرات آب وهوایی و افزایش توسعه پایدار ما است. سوخت زیستی جایگزینی بسیار سازگار با محیط زیست برای سوخت سنتی است، زیرا انتشار گازهای گلخانه ای و آلودگی هوا را کاهش می دهد.»

وی در ادامه بیان کرد که سیاست کلی سوخت پایدار هوانوردی در راستای تلاش های وزارت اطلاعات برای کمک به تحقق اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (SDGs) و تعهدات آب و هوایی است.

گذار به هوانوردی کم کربن

در همین زمینه، سیف محمد السویدی، مدیر کل اداره کل هوانوردی غیرنظامی (GCAA) این کشور می گوید: «سیاست عمومی برای سوخت پایدار هوانوردی یک عنصر کلیدی در گذار به سمت بخش هوانوردی کم کربن است. این با تلاش های ملی در زمینه تغییرات اقلیمی همسو است و تعهدات بین المللی ما برای سوخت هوانوردی پایدار برای کاهش انتشار کربن از بخش هوانوردی جهانی به میزان 5 درصد تا سال 2030 ترسیم می کند.»

السویدی افزود: «این سیاست مکمل و حمایت از تلاش های امارات در این راستا، ایجاد محیطی مساعد برای جذب سرمایه گذاری های جدید و تشویق شرکت ها برای گسترش تولید انرژی پاک برای اهداف هوانوردی است.»

وی تاکید کرد که GCAA با همکاری همه شرکای خود در بخش دولتی و خصوصی، گام های گسترده ای برای ارتقای زیرساخت ها و چارچوب قانونی برای پذیرش این تغییر پیش بینی شده به سمت سوخت پایدار و پاک هوانوردی برداشته است. شرکت های ملی در بخش هوانوردی و انرژی نیز گام های پیشرفته ای در این مسیر برداشته اند و مشارکت های منطقه ای و بین المللی را برای تحقیق و توسعه تولید این نوع سوخت ایجاد کرده اند.

این سیاست یک گام مهم برای امارات در راستای اهداف خود برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و کمک به مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. این سیاست همچنین می تواند به ایجاد فرصت های شغلی جدید و تقویت اقتصاد ملی کمک کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.