| کد خبر: 260579 |

۵ فروند بویینگ ٧٣٧ در راه ایران؛ فرودگاه نجف هیچ همکاری با هواپیماهای ایرانی در تعمیر ندارد

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا از ورود 5 فروند هواپیمای بویینگ 737 در آینده نزدیک به ناوگان هوایی کشور خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا از ورود 5 فروند هواپیمای بویینگ 737 در آینده نزدیک به ناوگان هوایی کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سهیل قیاسی با اشاره به هزینه‌های بالای فرودگاه نجف و سهم هزینه‌های فرودگاهی در بلیت اربعین اظهار داشت: هواپیمایی آتا در ایام اربعین ٣۴ هزار زائر را جابه جا خواهد کرد که بالاترین سهم کلبه جایی را در بین ایرلاین‌ها دارد و تا کنون ٧٠ درصد بلیت‌ها به فروش رفته‌اند. نکته مهم این است که از قیمت بین ٨ میلیون تا بیش از ٩ میلیون تومان نجف از مبادی مختلف ایران، ۵.۵ میلیون تومان آن سهم هزینه‌های فرودگاه نجف است و این فرودگاه گران‌ترین فرودگاه منطقه محسوب می‌شود . 

وی ادامه داد: متوسط ناوگان به کار گرفته شده برای پروازهای اربعین روزانه ۵ فروند است که یک فروند هواپیمای پشتیبان برای این پروازها در نظر گرفته‌ایم.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا با بیان اینکه هیچ سودی از پروازهای اربعین عاید شرکت نمی‌شود، گفت: هزینه فرودگاه نجف دو برابر فرودگاه‌های منطقه است. امکان انتقال این حجم به پرواز را به فرودگاه بغداد را نداریم و تمایل مردم به پروازهای نجف بوده و در این شرایط فرودگاه نجف هیچ همکاری در بحث تعمیرات جزیی و یا مشکلات پیش آمده برای هواپیماهای ایرانی ندارد و به دلیل تحریم‌ها از هر گونه همکاری امتناع می‌کند.

قیاسی با بیان اینکه از ٣۴ هزار زائر برای ٢٠٠ نفر مشکلی در خرید بلیت اربعین ایجاد شده که سهم آنها در بلیت‌های این شرکت محفوظ است، گفت: برای این افراد بلیت عراق صادر خواهد شد و با توجه به اینکه فروش ٣٠ درصد پروازهای نجف را استپ کرده‌ایم امکان فراهم بلیت برای افرادی در فرایند خرید دچار مشکل شده‌اند، وجود دارد.

وی در پاسخ به سوال ایلنا درباره خرید هواپیماهای جدید اظهار داشت: در حال حاضر این شرکت ١١ فروند هواپیمای فعال دارد و ٧ زمینگیر است اما در سال جاری توانستیم به خرید ۵ فروند هواپیمای بویینگ ٧٣٧ امسال اقدام کنیم که البته هنوز وارد نشده‌اند این هواپیماها کارکرده با موتور جدید هستند. 

قیاسی درباره تاخیرهای این شرکت تاکید کرد: هر چند در دوره‌ای در برقراری پروازها دچار تاخیر شدیم اما از اردیبهشت به بعد خوشبختانه این تاخیرهای طولانی تکرار نشدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.