| کد خبر: 260575 |

◄ ناسا، پرواز با باتری های با طول عمر بالا را ممکن می سازد؟

از آنجایی که صنعت هوانوردی سهم چشمگیری در انتشار گاز گلخانه ای دارد؛ ناسا به دنبال برقی سازی هواپیما در مسیرهای طولانی مدت است.

تین نیوز

آمارهای نشان می دهد حدود 2.4 درصد از گازهای گلخانه ای از بخش هوانوردی منتشر می شود؛ صندوق جهانی طبیعت (WWF)، پیش بینی می کند که بدون هیچ گونه اقدامات بازدارنده ای، انتظار می رود انتشار گازهای گلخانه ای از صنعت هوانوردی تا سال 2050 انتشار گاز گلخانه ای توسط هواپیماها تقریباً 10 برابر شود. همین موضوع باعث شد تا دانشمندان به دنبال راهکاری برای برقی سازی سفرهای هوایی باشند.

به گزارش تین نیوز، در همین زمینه یورونیوز در گزارشی نوشت که ناسا در حال کار بر روی باتری هایی است که می توانند پروازهای الکتریکی طولانی مدت را به واقعیت تبدیل کنند.

باتری های لیتیوم یونی که برای ماشین های الکتریکی و وسایل شخصی استفاده می شوند، استانداردهای ایمنی موردنیاز برای استفاده در هوانوردی را نیز برآورده نمی کنند. اشتعال پذیری آنها دلیلی است که هنگام پرواز نمی توانید وسایلی مانند لپ تاپ یا تلفن را در چمدان تحویل داده شده خود قرار دهید. از همین رو برای از بین بردن پروازهای برقی از زمین راه حل متفاوتی مورد نیاز است.

مطالعه بیشتر:

پرواز اولین هواپیمای برقی بریتانیا در سال ۲۰۲۵

پرواز با هواپیماهای با باتری به زودی به واقعیت تبدیل می شوند؟

در حال حاضر باتری های حالت جامد هنوز در حال آزمایش هستند و در نتیجه، ساخت آنها فوق العاده گران تمام می شود. از سوی دیگر استفاده از این نوع باتری ها در پروازهای تجاری نیازمند بررسی و آزمایش های بسیار است از همین رو نمی توان در آینده نزدیک به پرواز هواپیماهای برقی امیدوار بود.

اما پیشرفت های اخیر ناسا در افزایش نرخ تخلیه باتری های حالت جامد، برخی از موانعی را که قبلاً بر سر راه هواپیماهای الکتریکی قرار داشتند، از بین برده است.

گفتنی است؛ چندی پیش یک شرکت کره ای اعلام کرد قصد دارد اولین خط هوایی آسیایی را راه اندازی کند که به هواپیماهای برقی با باتری کار می کند تا انتشار کربن در این صنعت را کاهش دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.